Udział w Wyświetleniach kampanii Adwords

Czy Twoja kampania Adwords jest skuteczna?

Google Adwords >> techniki zaawansowane

Dane dostępne poprzez interfejs Google Adwords pozwalają nam na stosunkowo łatwą analizę kondycji naszych kampanii – możemy sprawdzić ilość kliknięć, CTR czy śr. CPC. Mając zainstalowany kod konwersji jesteśmy również w stanie określić potencjalny zwrot z inwestycji (ROI) i to czy działania reklamowe z AdWords przynoszą nam faktyczne korzyści.

W jaki sposób możemy jednak oszacować czy ruch który obecnie pozyskujemy to maksimum jakie możemy osiągnąć? Skąd pewność, że nasze kampanie faktycznie są tak dobrze zoptymalizowane jak nam się wydaje?

Tego wszystkiego możemy dowiedzieć się wprost z Panelu Adwords – opcje te są jednak domyślnie ukryte ;)

Udział/Utrata w Wyświetleniach

Dodatkowe dane możemy przejrzeć na poziomie kampanii oraz (od niedawna) grupy reklamowej. Włączymy je poprzez dostosowanie kolumn w panelu:

google adwords udział w wyświetleniach
Po zapisaniu nowego widoku kolumn (które możemy również ustawić wg. własnego uznania metodą „przeciągnij i upuść”) na karcie kampanie powinniśmy znaleźć:

  • Dopasowanie ścisłe, udział w wyświetleniach
  • Udział w wyświetleniach
  • Utrata udziału w wyświetleniach (budżet)
  • Utrata udziału w wyświetleniach (pozycja)

To właśnie te informacje pozwolą na szybkie określenie kondycji naszych kampanii, działających zarówno w Sieci Wyszukiwania jak i Sieci Reklamowej (z wyjątkiem dopasowania ścisłego, które działa tylko w pierwszym wypadku). Poszczególne dane odpowiadają za:

Dopasowanie ścisłe, udział w wyświetleniach – pokazuje, jak wyglądałby hipotetycznie Twój udział w wyświetleniach gdyby wszystkie słowa kluczowe z kampanii były ustawione w dopasowaniu ścisłym.

Przydatne gdy masz wiele słów w dopasowaniu przybliżonym czy do wyrażenia – przydaje się tutaj raport wyszukiwanych haseł aby rozbudować listę słów wykluczających i w efekcie zwiększyć udział w wyświetleniach Twojej reklamy.

[box type=”info”]Dowiedz się więcej o dopasowaniach słów kluczowych[/box]

Udział w wyświetleniach – określa odsetek otrzymanych wyświetleń podzielonych przez prognozę możliwych wyświetleń. Możemy zatem zorientować się w jakim stopniu nasze reklamy są wyświetlane i czy przy danej liście słów kluczowych mamy wciąż potencjał na jej zwiększenie.

Jeżeli udział w wyświetleniach wynosi 60% to nasza reklama nie została wyświetlona dla 40% potencjalnych wyszukiwań które odpowiadały naszym słowom kluczowym. Aby dowiedzieć się co było tego przyczyną musimy przeanalizować dwie kolejne metryki:

Utrata udziału w wyświetleniach (budżet) – w tym wypadku dowiemy się w jakim stopniu nasze reklamy nie były wyświetlane ponieważ budżet ustawiony dla danej kampanii okazał się niewystarczający.

Załóżmy że z naszych 40% było to 10%. Oznacza to, że w danym przedziale czasu z powodu braku pieniędzy nasze reklamy nie były wyświetlane przez pewien okres (dla 10%) chociaż słowa kluczowe z zapytań odpowiadały tym które znajdowały się w kampanii.

Utrata udziału w wyświetleniach (pozycja) – tutaj sprawa staje się trochę bardziej skomplikowana, ponieważ utrata wyświetleń wynika z niskiego rankingu reklamy.

W naszym przykładzie jest to pozostałe 30%. Interpretacja jest zatem następująca: jeżeli skupimy się na optymalizacji naszej kampanii oraz na poprawie wyników jakości (który ma bezpośredni wypływ na ranking reklamy) to możemy zyskać aż dodatkowe 30% widoczności dla naszych reklam.

Nasz udział/utrata w wyświetleniach wygląda zatem następująco (udział + utrata budżet + utrata pozycja = 100%):

google adwords udział w wyświetleniach
Jak zwiększyć udział w wyświetleniach?

W przypadku utraty ze względu na budżet kampanii wystarczy podnieść budżet dzienny.

Jeżeli chodzi o pozycję to powinniśmy:

Bardzo dużym ułatwieniem jest teraz możliwość sprawdzenia metryk dotyczących wyświetleń na poziomie grupy reklam – włączamy je identycznie jak w powyższym przypadku z tą różnicą, że dzieje się to na karcie „Grupy Reklam”.

Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie stwierdzić które grupy reklamowe tracą najwięcej wyświetleń ze względu na pozycję i zająć się ich optymalizacją w pierwszej kolejności. Gorzej jeżeli nasze kampanie nie są podzielone na ściśle sprecyzowane grupy reklam – ponownie widać, że poprawnie zbudowana struktura konta oszczędza czas i nerwy :)

Jeżeli temat Cię zainteresował to zachęcam do pogłębienia swojej wiedzy dodatkowo o poniższe źródła:

[box type=”info”]Udział w Wyświetleniach w kampanii Adwords – Ittechnology
Udział w Wyświetleniach w zasobach Pomocy Google[/box]

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.

Certyfikowany Specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Doradza klientom SmartYou jak optymalnie wykorzystywać kampanie PPC do osiągania celów biznesowych. Interesuje się analityką internetową oraz optymalizacją współczynnika konwersji. Zawsze trzyma rękę na plusie i wie, jak zastosować wszystkie nowe narzędzia i rozwiązania w branży.