
„Ustawicie reklamy, a potem czerpiecie z tego wyłącznie korzyści” – która agencja Google Ads i jej pracownicy nie usłyszeli tego chociaż raz w swojej karierze? A opieka nad kontem Google Ads to przecież złożony proces. Z jednej strony budowa struktury, rozwój strategiczny. Z drugiej, dbałość o bieżący stan kampanii, szybkie reagowanie na wszystkie problemy i zagrożenia oraz wykorzystywanie pojawiających się okazji. Zapraszamy za kulisy agencji Google Ads – tak wygląda to od kuchni.
Tego dowiesz się z artykułu:
- Gwarancja zero-waste kontra agencja Google Ads – tak to się zaczęło
- Obsługa kampanii Google Ads – Google Ads Daily Health Check
- Google Ads Daily Health Check – poznaj detale jego pracy
- Płynne wdrożenie kont klienckich, czyli nie marnujemy czasu
- Niezawodność głównym celem, czyli bez przestoju w pracy
- Trzymamy zawsze rękę na pulsie, czyli monitoring na różne istotne zdarzenia
- Wszystko pod kontrolą, czyli nie marnujemy budżetu i kontrolujemy stany
- Google bez tajemnic, czyli wskaźniki Google’a pod lupą
- A na deser w agencji Google Ads – SmartScore
- SmartYou – agencja Google Ads, w której najważniejszy jest Klient
Gwarancja zero-waste kontra agencja Google Ads – tak to się zaczęło
Gwarancja zero-waste to unikalny wyróżnik SmartYou, który definiuje też to, jak wygląda obsługa kampanii Google Ads w naszym wykonaniu. Samo wprowadzenie gwarancji zero-waste stanowiło dla nas wyzwanie. Nie tylko komunikacyjne, ale i procesowe.
Jak zapewnić, że w przypadku każdego Klienta, niezależnie od opiekującego się nim specjalisty, będziemy skutecznie realizować założenia jakościowe? Celem było przekonanie każdego klienta podejmującego z nami współpracę, że już od pierwszego dnia obejmiemy jego konto Google Ads stałym monitoringiem.
Wiedzieliśmy też, że skuteczność rozwiązania zależy od jego maksymalnej automatyzacji. Kluczowe było opracowanie wskaźników, które automat mógłby przeliczać każdego dnia. Jednocześnie system automatyzacji nie może sam podjąć decyzji bez udziału specjalisty.
Oznacza to, że perfekcyjny duet stanowi doświadczony specjalista wespół ze sprawną automatyzacją.
Rozwiązanie programistyczne może dostarczyć specjaliście wszystkich potrzebnych informacji oraz alertów opartych o komplet reguł i wskaźników. Na ich podstawie specjalista podejmuje akcję najkorzystniejszą dla konta Klienta.
Obsługa kampanii Google Ads – Google Ads Daily Health Check
Idąc o krok dalej, stworzyliśmy Google Ads Daily Health Check, rozwiązanie będące ewolucją naszych skryptów. GADH:
- działa codziennie,
- stoi na straży poszczególnych punktów gwarancji zero-waste,
- jest zintegrowany z naszymi firmowymi narzędziami do zarządzania zadaniami – specjalista w momencie rozpoczęcia pracy widzi, jakie ewentualne zagadnienia musi rozwiązać w danym dniu,
- zapewnia wysoki poziom niezawodności,
- wyposażony jest w zwieńczający proces SmartScore, czyli obliczany codziennie nasz autorski system oceniania stanu konta.

Google Ads Daily Health Check – poznaj detale jego pracy
System opiera się o wykorzystanie kilkunastu modułów w codziennej pracy. Oto kilka przykładów ich użycia. Dzięki temu można nie tylko zrozumieć system, w jakim pracujemy, ale i odkryć korzyści dla Klienta.
Płynne wdrożenie kont klienckich, czyli nie marnujemy czasu
Wdrażanie kont Klientów to nieskomplikowany proces. W momencie, gdy Klient zaakceptuje zaproszenie do naszego konta menedżera, łączymy jego identyfikator z wewnętrzną bazą danych. W ten sposób przypisujemy do konta osoby odpowiedzialne i wspierające konkretny projekt.
Niezawodność głównym celem, czyli bez przestoju w pracy
Nawet w momencie urlopu czy zwolnienia lekarskiego któregoś z naszych pracowników zapewniamy, że praca przebiega bez przestojów. Połączenie z systemem urlopowym pozwala przekierować powiadomienia do innych specjalistów. Dzięki temu jakość prowadzonych działań nie obniża się nawet w przypadku zdarzeń losowych.
Trzymamy zawsze rękę na pulsie, czyli monitoring na różne istotne zdarzenia
Google Ads Daily Health Check wyposażony jest też w specjalne moduły pozwalające sprawdzać, czy na koncie nie ma odrzuconych reklam oraz zasobów (wcześniej znanych jako rozszerzenia reklam). GADH umożliwia też monitorowanie kampanii pod kątem ograniczeń budżetowych wskazujących nieoptymalne ustawienia, co pozwala na wprowadzenie koniecznych zmian.

Wszystko pod kontrolą, czyli nie marnujemy budżetu i kontrolujemy stany
W tym przypadku mowa między innymi o kontroli produktów w Merchant Center. Dodatkowa integracja z Google Big Query pozwala monitorować nagłe spadki liczby produktów oraz odrzucenia. Kontrola stanu wydatków to z kolei ciągły monitoring kosztów kampanii w stosunku do limitu uzgodnionego z Klientem. Wydatki muszą być odpowiednio rozplanowane na przestrzeni miesiąca. Trzymamy rękę na pulsie i reagujemy natychmiast, gdy konieczne jest dostosowanie kampanii.

Google bez tajemnic, czyli wskaźniki Google’a pod lupą
Nie każdy wie, że Google potrafi samodzielnie generować reklamy, ale nie zawsze są też one trafne. Weryfikacja automatycznych kreacji jest u nas monitorowana również dzięki GADH. Podobnie jak wskaźnik stanu konta, czyli optiscore. W wielu przypadkach nie jest on miarodajny – sporo rekomendacji okazuje się nietrafionych.
Co ciekawe, możliwe jest osiągnięcie oceny Optiscore na poziomie 100% nawet z wyłączeniem rekomendacji. To podaje w wątpliwość jakość tego wskaźnika. Spadek poniżej określonego poziomu to dla nas jednak sygnał, że na karcie z rekomendacjami pojawiły się nowe pozycje, które należy rozważyć. Są też same rekomendacje, których wdrożenie może dawać różne skutki. Na podstawie doświadczenia potrafimy wyłuskać te najlepsze.
I na koniec – śledzenie konwersji, czyli podstawa sukcesu w działaniach PPC. Poprawne wdrożenie to dopiero połowa sukcesu, istotne jest też monitorowanie jej w całym okresie trwania kampanii. Gdy wdrożenie ulegnie awarii lub wydarzy się inna niespodziewana sytuacja, GADH również zapewnia nam wsparcie w tym zakresie.

A na deser w agencji Google Ads – SmartScore
SmartScore to współczynnik, który na podstawie naszych kryteriów każdego dnia ocenia konta. Dane gromadzone są w Big Query, a dzięki narzędziu Looker możemy analizować kompleksowo dane z podziałem na konta oraz osoby odpowiedzialne. Cały proces jest usystematyzowany i zintegrowany z innymi narzędziami w firmie. Jako że kultura naszej organizacji opiera się na analitycznym podejściu, ten element również został przez nas skwantyfikowany. Od momentu wdrożenia rozwiązania w firmie, udało się dodatkowo poprawić jakość usług, które oferujemy.
SmartYou – agencja Google Ads, w której najważniejszy jest Klient
Nasza codzienna praca opiera się na generowaniu wartości dla naszych Klientów. Szczególnie istotne jest dla nas rozsądne dysponowanie budżetem, które pozwala nie marnować żadnej złotówki. Zapewnienie tego jest proste tylko w teorii, w praktyce to trudny i złożony proces, codzienna mozolna praca, która pozwala osiągać wyniki satysfakcjonujące dla Klientów. Dzięki temu i my i nasi Klienci możemy spać spokojnie. Klienci, bo ich konta są w dobrych rękach. My, bo wiemy, że codzienna opieka nad kontami reklamowymi, to zaledwie jeden z wymiarów naszej pracy, a w każdym z nich dajemy z siebie wszystko.