Skontaktuj się z nami

+48 ‭573 166 009
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Microsoft Ads – więcej niż alternatywa dla Google Ads

  • Autor: Natalia Kozik
  • Dodano:

System reklamowy Microsoft Ads pojawił się na polskim rynku w 2022 roku i od tego czasu jest stale rozwijany i ulepszany. Oferowane rozwiązania w wielu przypadkach są analogiczne do tych, które można znaleźć w Google Ads, jednak Microsoft Ads ma w swojej ofercie również autorskie propozycje. Przygotowaliśmy listę ciekawych rozwiązań, z których można skorzystać w tym systemie reklamowym. Zachęcamy do lektury – warto dać szansę nie tylko Google Ads!

Z tego artykułu dowiesz się:

Nowa koncepcja ekosystemu Microsoft Ads – czym się wyróżnia?

O tym, dlaczego warto promować swoje usługi w Microsoft Advertising pisaliśmy już niemal dwa lata temu. Dziś chcemy przyjrzeć się temu, jak Microsoft Advertising już w 2023 zredefiniował swoje podejście do reklamy, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku. Oprócz wyszukiwarek system ten oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące:

  • reklamy display, 
  • natywne,
  • retail media, 
  • wideo
  • i Connected TV (CTV) 

w niemal 190 krajach. 

Dzięki integracji z ekosystemem Microsoft – od wyszukiwarki, przez system operacyjny, przeglądarkę, aż po platformy gamingowe – firma zapewnia skuteczne narzędzia zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców. 

microsoft ads
Rys. 1. Źródło: https://about.ads.microsoft.com/en#performance-max

#1 Reklamy multimedialne w wyszukiwarce (Multimedia Ads)

Multimedia Ads w Microsoft Advertising to responsywny format reklamowy łączący obrazy z nagłówkami i opisami. Dzięki uczeniu maszynowemu tworzy atrakcyjne wizualnie reklamy wyświetlane w wyróżnionych miejscach na stronach wyników wyszukiwania Bing, co zwiększa widoczność marki.

Jego główną zaletą jest ekskluzywność – na jednej stronie wyników pojawia się tylko jedna taka reklama. Microsoft Advertising oferuje też narzędzia kreatywne do edycji obrazów, co ułatwia szybkie tworzenie reklam. Więcej informacji na temat Multimedia Ads można uzyskać na stronie Microsoftu.

#2 Reklamy pionowe w wyszukiwarce (Vertical Ads)

Vertical Ads to format reklamowy Microsoft Advertising, który szczególnie sprawdzi się w branżach takich jak motoryzacja, finanse, turystyka, listy ofert pracy czy usługi profesjonalne. Wykorzystuje sztuczną inteligencję i dynamiczne pliki danych, automatycznie dopasowując treści do potrzeb użytkowników, co zwiększa ich zaangażowanie i konwersje.

Kluczowymi zaletami tego formatu jest łatwa konfiguracja oraz brak konieczności stosowania słów kluczowych. Reklamy generowane przez AI osiągają wyższe wskaźniki klikalności (CTR) i niższe koszty za kliknięcie (CPC). Przykład reklamy w tym formacie? W branży motoryzacyjnej mogą prezentować aktualne oferty pojazdów, a w sektorze turystycznym bieżące informacje o wycieczkach i hotelach. Dostęp do informacji w czasie rzeczywistym ułatwia klientom decyzje zakupowe. Więcej informacji na temat Vertical Ads znajdziesz również na stronie Microsoftu

#3 Rozszerzenia CTA (Action extensions)

Z kolei dostępne w Microsoft Advertising rozszerzenia akcji (rozszerzenia CTA) pozwalają dodać klikalny przycisk do reklamy tekstowej umożliwiający użytkownikom natychmiastową interakcję, np.:

  • złożenie zamówienia,
  • stworzenie rezerwacji w hotelu,
  • wysłanie wiadomości.

Reklamodawcy mogą wybierać z predefiniowanej listy akcji i wprowadzać URL strony docelowej. Dzięki temu proces dodawania rozszerzeń jest prostszy, a klienci mają spójne doświadczenia przy klikaniu przycisku. Jeśli to rozwiązanie wydaje się interesujące, można je zgłębić tutaj

#4 Rozszerzenia recenzji (Review extensions)

Rozszerzenie recenzji to kolejna interesująca funkcjonalność, która pozwala na dodanie pozytywnych opinii do reklam, które pochodzą z renomowanych źródeł zewnętrznych. Opinie mogą być cytowane dosłownie lub też parafrazowane. Każda kampania i grupa reklam może zyskać aż do 20 takich rozszerzeń, ale będą one oczywiście wyświetlane rotacyjnie. Dodanie rozszerzenia jest bezpłatne, a kliknięcie prowadzi użytkownika do strony źródłowej. Warte dodania jest również to, że rozszerzenia recenzji różnią się od automatycznych ocen sprzedawcy. Po więcej ciekawostek na temat rozszerzenia recenzji odsyłam na stronę Microsoftu

#5 Reklamy wideo i na telewizorach podłączonych do internetu (Video & CTV Ads)

Reklamy wideo w Microsoft Advertising obejmują Online Video ads i Premium Streaming campaigns, które pomagają zwiększyć rozpoznawalność marki i zaangażowanie odbiorców. Reklamy wideo wyświetlają się na stronach internetowych i aplikacjach, takich jak MSN czy Microsoft Casual Games, natomiast Premium Streaming campaigns pojawiają się na platformach streamingowych, czyli popularnym Netflixie czy mniej znanych w Europie Paramount, Roku czy Rakuten. Premium Streaming obejmuje CTV (connected TV) i OTT (over-the-top), czyli transmisję na urządzeniach mobilnych, komputerach oraz smart TV. Sukces kampanii w Video & CTV Ads jest zależny od jakości wideo, ustawień targetowania, budżetu oraz stawek licytacyjnych.W przeciwieństwie do Google Ads, gdzie zasoby video wyświetlają się jako adresy url na YouTube, w Bing Ads pliki z filmami video są dodawane bezpośrednio do reklam. Jak w poprzednich przypadkach, także i tu po więcej szczegółów zapraszam na stronę Microsoftu.

#6 Copilot, czyli wsparcie AI od Microsoft

Także Microsoft “dorobił” się własnego AI, które wykorzystuje do tworzenia wysoce spersonalizowanych i efektywnych wytworów również w reklamach. Copilot, czyli “bohater zamieszania”, to kluczowy element tej transformacji odpowiedzialny za zwiększanie zaangażowanie użytkowników i podwyższanie skuteczności kampanii reklamowych.

Do czego wykorzystywany jest Copilot? Jego zadania to lepsze rozróżnienie treści organicznych i sponsorowanych oraz kontekstowe dopasowanie reklam do rozmów użytkowników. Microsoft proponuje również funkcjonalność nazwaną „ad voice”, czyli naturalne i przyjazne dla użytkowników prezentacje reklam.

A jakie wsparcie dla reklamodawców oferuje Bing Ads? Narzędzia dla tych, którzy reklamują się w tym systemie, obejmują:

  1. Rekomendacje dotyczące zasobów tekstowych i obrazów:
microsoft ads
Rys. 2. Rekomendacje treści nagłówków w kampanii Performance Max
  • Pomoc w formie chatu:
microsoft ads
Rys. 3. Okienko konwersacji na chacie Copilot
  • Wsparcie w zakresie generowania obrazów:
microsoft ads
Rys. 4. Panel do generowania obrazów z wykorzystaniem AI, dostępny w interfejsie Microsoft Ads

#7 Rozwiązania dedykowane pod platformy gamingowe

Ciekawą opcją proponowaną przez Microsoft Advertising są również rozwiązania dla branży gamingowej umożliwiające reklamodawcom dotarcie do zaangażowanych graczy na różnych platformach. Jednym z kluczowych elementów tej oferty są pakiety gamingowe wyposażone w narzędzia do precyzyjnego targetowania i efektywnego prowadzenia kampanii reklamowych. Rozwiązaniom dla graczy również poświęcono wyczerpująca sekcję na stronie Microsoftu


Wbrew stereotypom Microsoft Ads to nie tylko reklamy w wyszukiwarce i, jak widać, również nie wyłącznie mniej popularna alternatywa dla Google Ads. Bing Ads obejmuje także inne kanały, dzięki którym reklamodawcy mogą skutecznie docierać do użytkowników na różnych etapach ich ścieżki zakupowej i w rozmaitych środowiskach cyfrowych.

Microsoft konsekwentnie stawia również na podążanie, a nawet kreowanie trendów oraz innowacyjność. Dlatego oferuje użytkownikom zaawansowane narzędzia, takie jak Copilot czy rozwiązania dedykowane dla platform gamingowych. Wprowadzane technologie umożliwiają poszerzenie spektrum działań reklamowych oraz coraz lepsze dopasowanie do potrzeb użytkowników. Jako SmartYou polecamy rozważyć ten system reklamowy i sprawdzić jego możliwości – chętnie pomożemy w przeprowadzeniu efektywnej kampanii reklamowej.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Bez kategorii

Oceń ten wpis:

Średnia ocena: 0 / 5. 0

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę