Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Nie pozwól, by koronawirus przejął kontrolę nad Twoim kontem Google Ads

  • Autor: Maciek Tyśper
  • Aktualizacja:

Sytuacja na świecie jest nadzwyczajna i konia z rzędem temu, kto przewidzi wszystkie konsekwencje postępującej pandemii. Linie wykresów giełdowych wybrały się w długie wycieczki na południe, mnóstwo biznesów z dnia na dzień zostało pozbawionych możliwości zarabiania pieniędzy, obywatele w miarę możliwości pozostają w domach. Co to oznacza dla rynku e-commerce w Polsce? W jaki sposób prowadzić kampanie marketingowe? Na co zwrócić uwagę na koncie Google Ads? To ważne pytania, na które szybko musimy znaleźć odpowiedzi.

Przetasowanie na rynku

Prawdopodobnie nie ma biznesu, który byłby obojętny na obecne wydarzenia. Czy to w dłuższej, czy w krótszej perspektywie, każdy doświadczy pewnych zawirowań. Natomiast nie dla każdego ich skutki będą negatywne. Z pewnością już teraz widzimy pierwszych kandydatów na przegranych – to branża turystyczna, rozrywkowa, gastronomia, być może nieruchomości. Sito przejdą tylko bardzo odporne firmy, przedsiębiorstwa z odpowiednimi rezerwami lub te, które potrafią się dostosować.

Z drugiej strony, zachowania konsumentów mocno się zmieniają, tworzy się mocniejsze zapotrzebowanie na różnego rodzaju usługi czy ich atrybuty. Tak na przykład, wycofujące się z Polski Tesco okazuje się najgorętszym dostawcą w mieście. W dobie rekordowych spadków, domy maklerskie odnotowują ogromny wzrost zainteresowania otwieraniem nowych rachunków. Mydło nie miało takiego wzięcia od czasów Fasolek.

Trendy wyszukiwań dotyczących zakupów online
Zainteresowanie zakupami online oraz firmami realizującymi tego typu usługi
Trendy wyszukiwań dotyczących kont maklerskich
Wyszukiwania frazy „konto maklerskie” w ujęciu czasowym
Trendy wyszukiwań dotyczących mydła
Mydło cieszy się rosnącą popularnością

Skuteczne kampanie w czasach zarazy

Choć kwarantanna społeczeństwa z pewnością jest zła dla gospodarki, większa część aktywności przenosi się do sieci, co jest niesamowitą szansą. To ciekawe czasy, w których wiele można przegrać, ale też wiele wygrać. W zależności od tego, czy Twoja firma jest teraz w defensywie czy w natarciu, przygotowałem dla Ciebie listę porad, dzięki którym będzie Ci łatwiej zachować kontrolę nad kontem Google Ads w tej nadzwyczajnej sytuacji.

Jak bronić opłacalności reklamy?

Znasz swój biznes najlepiej. Minęło kilka dni, a Ty już widzisz, że Twoja firma zalicza się do tej grupy przedsiębiorstw, dla których będzie to wyjątkowo trudny czas? Jeśli tak, zwróć szczególną uwagę na:

  • Wolumen ruchu z GDN – sieć wyszukiwania i kampanie zakupowe mają to do siebie, że są bezpośrednio związane z intencją użytkowników, którzy poprzez wyszukiwane hasło w jasny sposób deklarują zainteresowanie tematem. Inaczej jest w przypadku sieci reklamowej – nawet jeśli obecnie Twoim Klientom nie w głowie zakupy, przeglądają oni serwisy informacyjne, z wypiekami na twarzy czytają kolejne artykuły, pomiędzy którymi pojawiają się reklamy – liczba ich wyświetleń może gwałtownie rosnąć zamiast spadać. Będą powodować coraz więcej ruchu, przy mniejszej transakcyjności. To nie jest opłacalna sytuacja, warto więc mieć oko na sieć reklamową, wszelki remarketing czy kampanie inteligentne.
  • Gdy boisz się problemów z zatorami płatniczymi – jeśli Twoja firma jest zarejestrowana oraz aktywna w Google Ads co najmniej od roku, masz dobrą historię płatności i w ciągu trzech miesięcy wydałeś na reklamę w Google przynajmniej $15000, jest duża szansa na otwarcie linii kredytowej i przełączenie na płatności z dołu, co zapewni Ci trochę czasu i oddechu. Sprawdź, jak zgłosić się do fakturowania miesięcznego.
  • Remarketing – zastanów się, czy to w tym momencie najlepsze źródło ruchu. Być może wydajesz pieniądze na dotarcie do ludzi, którzy zainteresowali się Twoją ofertą w innej rzeczywistości. Skup się na krótszych listach – jeśli do tej pory używałeś tylko standardowych list, utwórz też 1, 3 czy 7 – dniowe.
  • Perspektywa dostaw – jeśli masz problemy z dostawami produktów, postaraj się rozłożyć wydatki w czasie, zmniejszyć budżety. Tańsze z perspektywy reklamy będzie sprzedanie Twoich produktów w dłuższym czasie.
  • Budżet – zmniejszenie budżetu też może być racjonalnym rozwiązaniem. Być może będzie to naturalny efekt związany z tym sezonem, ale możesz też obniżyć stawki (rynek musi się dostosować), zostawić tylko najbardziej rentowne kampanie czy segmenty.

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:

  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
czytaj więcej

Wyciśnij z Google Ads jeszcze więcej

Należysz do tej grupy przedsiębiorców, dla których pandemia stwarza wyjątkową okazję? Jeśli Twój biznes przeżywa prawdziwe oblężenie, zwróć uwagę na poniższe aspekty. Mogą okazać się kluczowe.

  • Upewnij się, że masz środki na koncie – sprzedaż idzie jak nigdy? Byłoby nieciekawie, gdyby kampanie przestały działać z powodu braku środków. To takie proste, a niestety to często pojawiający się problem.
  • Masz konto Merchant Center i kampanie oparte o feed? Sprawdź, czy plik jest aktualny, ustaw jak najczęstszy harmonogram pobierania (dla dużych kont zespół Google ma możliwość włączenia aktualizacji nawet co godzinę). Nie chcesz przecież wydawać pieniędzy na promocję produktów, których nie masz w ofercie.
  • Pilnuj ograniczeń budżetowych – sprawdź czy wydatki poszczególnych kampanii nie uderzają w ustawiony limit. To szeroki temat – przeczytaj osobny artykuł, który dokładnie wyjaśnia, dlaczego ograniczenia budżetowe są złe.
  • Śledź stosunek sesji do kliknięć – mocno upraszczając, dla standardowych kampanii (nie licząc m. in. reklamy w Gmailu czy reklamy aplikacji) liczba sesji powinna być zbliżona do liczby kliknięć. Jeśli w ostatnim czasie wartość ta mocno spadła, być może serwery przestają sprawnie funkcjonować w godzinach szczytu i działanie strony jest zbyt wolne. Użytkownicy opuszczają ją przed załadowaniem, więc warto zadbać o bardziej sprawną infrastrukturę.
Definiowanie obliczonych danych w Google Analytics
W Google Analytics pomoże Ci prosta formuła w sekcji „Obliczone dane”, którą można wykorzystać w niestandardowych raportach

Uniwersalne zasady

Niezależnie od tego jakie perspektywy daje Ci obecny kryzys, jest też pakiet zagadnień aktualnych dla każdego reklamodawcy:

  • Współczynniki konwersji i trendy z nimi związane – jest duża szansa, że stawki wymagają zmian. Jeśli korzystasz z automatycznych strategii ustalania stawek, mogą one potrzebować trochę czasu na dostosowanie (przeważnie zajmuje to przynajmniej trzy dni). Może się okazać, że racjonalnym podejściem będzie tymczasowe przełączenie się na ręczne zarządzanie stawkami. Inteligentne algorytmy od Google mają to do siebie, że nie przepadają za zbyt dużą zmiennością.
  • Informacje na temat punktów stacjonarnych – zamykane są galerie, sklepy zmieniają godziny otwarcia – jeśli używasz rozszerzenia lokalizacji, dostosowań stawek wokół niej, zweryfikuj zasadność tych ustawień.
  • Odrzucenia reklam – Google zaczyna odrzucać reklamy promujące tematy związane z koronawirusem (np. maseczki). Sprawdź, czy wszystkie Twoje reklamy są zatwierdzone – Google bardzo często odrzuca je przez pomyłkę. Jeśli odrzuci rozszerzenia reklam, nawet nie dostaniesz powiadomienia na ten temat (przy okazji sprawdź nasz skrypt, który informuje o odrzuconych rozszerzeniach).
  • Sprawdź wyszukiwane hasła – choć teoretycznie Google powinien blokować tematy związane z koronawirusem, skanując konta naszych Klientów natrafiliśmy na ponad 200 różnego rodzaju zapytań o większym lub mniejszym natężeniu, które powodowały wyświetlanie reklam – w większości jest to idealny materiał na wykluczenia.
  • Przesyłki zagranicznepoczta polska wstrzymuje realizację przesyłek zagranicznych. Jeśli korzystasz z tej formy dostawy, zweryfikuj kierowanie reklam na zagranicę. Przy okazji sprawdź ustawienia lokalizacji – bezpieczniej, gdy reklamy wyświetlają się tylko osobom znajdującym się w danej lokalizacji, a Google domyślnie rozszerza tę opcję o osoby zainteresowane tymi lokalizacjami.
  • Dostosuj teksty reklam – wyróżnij się, wykaż się refleksem na tle konkurencji. Jeśli dowozisz do domów jedzenie – pisz o bezkontaktowej dostawie, płatnościach online. Oferujesz dostawy do paczkomatów? To opcja, która zyskuje teraz na popularności. Świadczysz usługi, a formalności można załatwić online? Chwal się tym, co dla użytkowników jest na tę chwilę najważniejsze -­ bezpieczeństwem.
  • Jeśli używasz dostosowań stawek, zweryfikuj je. Zachowania użytkowników mogą być teraz całkowicie inne.
  • Oszczędzaj na reklamach produktowych – możesz płacić nawet do 20% mniej za kliknięcia w ramach tego segmentu. Osiągniesz to wykorzystując do promocji CSS. Jeśli jesteś zainteresowany taką opcją (która nie łączy się z żadnymi kosztami, daje tylko oszczędność), napisz na kontakt@smartyou.pl. Dla każdego sklepu korzystającego z Merchant Center jest to no-brainer.

Nowy ład

Myślę, że dla każdego z nas to nowa sytuacja. Z pewnością pojawi się wiele wyzwań, o których teraz jeszcze nie myślimy – dlatego też artykuł ten będzie aktualizowany. Jestem też bardzo ciekawy co Tobie spędza sen z powiek w związku z koronawirusem? Koniecznie podziel się przemyśleniami w komentarzach!

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę