Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Skuteczna reklama sklepu internetowego – Google Ads

  • Autor: Katalina May
  • Aktualizacja:

Często mówi się, że w marketingu wszystko należy testować. Jednak w przypadku reklamy sklepu internetowego, im więcej praktyki, tym trafniej jesteśmy w stanie określić, co będzie skuteczne, tym samym ograniczając wydatki na eksperymenty. Na podstawie naszego doświadczenia z e-commerce opisujemy trzy rozwiązania, które rekomendujemy jako podstawę strategii marketingowej w Google Ads.

W artykule poruszamy temat skutecznej reklamy sklepu internetowego w Google w obszarze:

  • Kampanii produktowych Google Ads (Google Shopping)
  • Linków sponsorowanych Google Ads (Google Search)
  • Remarketingu Google Ads
  • Weryfikacji strategii Google Ads

Przeczytaj również:

Po czym rozpoznać dobrze prowadzoną kampanię Google Shopping. Jak zwiększyliśmy przychód na Armadesi.pl o 177%

  • Jakie 4 podstawowe działania powinny być wdrożone w twojej kampanii?
  • Co świadczy o tym, że Twoja kampania produktowa jest dobrze prowadzona?

czytaj więcej

Kampania produktowa Google Ads (Google Shopping)


Kampanie produktowe, znane również jako PLA lub Google Shopping, generują największe zyski dla e-commerce. Z naszego doświadczenia wynika, że szczególnie skuteczną reklamą dla sklepów internetowych są inteligentne kampanie zakupowe, stanowiące połączenie kampanii produktowych, reklam displayowych (w tym remarketingu) oraz reklam lokalnego asortymentu produktów. Wyświetlają się one w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej Google, na YouTube oraz na Gmailu.

W kampaniach inteligentnych Google samodzielnie wybiera miejsca wyświetlania reklamy, automatycznie określa stawki oraz tworzy kreacje reklamowe na podstawie feedu produktowego. System działa w oparciu o najnowsze technologie automatyzacji i uczenia maszynowego. 

W przeciwieństwie do standardowych kampanii produktowych optymalizacja bazuje wyłącznie na wartości konwersji, a rolą specjalisty SEM jest przede wszystkim praca nad feedem oraz budowanie struktury kampanii w taki sposób, aby realizować cele biznesowe.


Skuteczna reklama sklepu internetowego – kampania produktowa

Inteligentne kampanie zakupowe można ustawić również poprzez porównywarki cen, takie jak na przykład Smartfeed. Dzięki temu koszt za kliknięcie jest nawet do 20% niższy. Tutaj opisujemy całą historię związaną, z wprowadzeniem przez Google takiej możliwości: Zakupy w Google nie przez Google

Aby ustawić inteligentną kampanię zakupową poprzez CSS i zmniejszyć koszty reklam należy rozpocząć współpracę z porównywarką, która oferuje taką usługę. Obecnie każda agencja reklamowa powinna posiadać takie narzędzie. W SmartYou, wykorzystanie Smartfeed jest jednym z ważniejszych punktów gwarancji zero-waste, którą dajemy naszym klientom.

Piotr Stryjniak, Właściciel i Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Reklamy w wyszukiwarce, zwane także linkami sponsorowanymi lub po prostu kampaniami Google Search, są bezpośrednią odpowiedzią na intencje zakupowe użytkowników internetu. Z naszego doświadczenia wynika, że ich skuteczność dla sklepów internetowych jest najwyższa, gdy do ustalania stawek wykorzystuje się inteligentne strategie typu portfolio (w szczególności docelowy ROAS).

Strategia portfolio pozwala na ustawienie minimalnej i maksymalnej stawki CPC, jednocześnie optymalizując kampanię według zwrotu z inwestycji w reklamę, czyli współczynnika ROAS. Dzięki niej:

  • mamy możliwość grupowania wielu kampanii w ramach strategii, 
  • możemy łatwiej monitorować skuteczność kampanii poprzez zasoby wspólne, 
  • kontrolujemy skrajne stawki poprzez limity minimalnego i maksymalnego CPC. 

Ten ostatni punkt jest szczególnie ważny, ponieważ chroni budżet reklamowy przed nieracjonalnie wysokimi kosztami kliknięć oraz daje możliwość ingerencji w kampanię, kiedy strategie automatycznie nie zachowują się w oczekiwany sposób – to zapewnia skuteczność reklamy.


Skuteczna reklama sklepu internetowego – linki sponsorowane

Remarketing Google Ads

Remarketing to typ kampanii, który jest komplementarny do linków sponsorowanych oraz Google Shopping. Jego target to użytkownicy, którzy odwiedzili stronę internetową. W przypadku reklamy sklepów internetowych szczególnie warto stworzyć osobne listy remarketingowe kierowane na osoby, które wyświetliły określone strony produktów, porzuciły koszyk oraz dokonały wcześniej zakupu. 

Istotne jest także dostosowanie długości list remarketingowych w taki sposób, aby testować różne kombinacje (długość listy oznacza czas od momentu wykonania określonej akcji przez użytkownika). Dobrym pomysłem jest również strategia smart bidding (docelowy ROAS), która optymalizuje koszty na podstawie wartości konwersji. 

W remarketingu dla e-commerce można wykorzystywać dane wgrane do Merchant Center. Dzięki temu wyświetlane są te same produkty, które użytkownik oglądał w sklepie internetowym, co ponosi skuteczność reklamy. Taką kampanię nazywamy remarketingiem dynamicznym.

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:

  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
czytaj więcej

Weryfikacja strategii marketingowej w Google Ads

Jedynym ze sposobów weryfikacji strategii reklamowych sklepu internetowego jest audyt Google Ads. Taka usługa obejmuje interpretację wyników kampanii, ocenę wdrożonych rozwiązań, a także analizę potencjalnych błędów, które przynoszą straty finansowe i hamują rozwój. W SmartYou audyt jest przygotowywany w formie raportu, na podstawie którego następuje wdrożenie zmian. 

Przeczytaj również:

Audyt Google Ads

  • Masz wątpliwości, czy stosujesz najlepsze rozwiązania Google Ads dla Twojego biznesu?
  • Chcesz mieć pewność, że reklama Twojego sklepu internetowego jest na tyle skuteczna, aby zwiększać budżet i bez stresu oraz z satysfakcją otwierać raporty sprzedażowe?

czytaj więcej


Masz pytania dotyczące kampanii Google Ads dla Twojej firmy? Wypełnij formularz kontaktowy tutaj.

Podziel się:
Obserwuj nas:

poradnik dla marek modowych

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży?
Performance marketing szyty na miarę

Wiemy, że przy dynamicznym rozwoju branży fashion w e-commerce, konieczne jest dopracowanie działań w digitalu do perfekcji – począwszy od strony internetowej, aż po płatne działania reklamowe. W publikacji wyodrębniliśmy cztery sekcje, na podstawie których będziesz mógł rozwinąć działania online swojego sklepu

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!