Aby osiągnąć założone cele, postanowiliśmy dotrzeć z ofertą do klienta detalicznego, który dotychczas nie był uwzględniany w działaniach marketingowych. Przygotowanie i optymalizację kampanii Google Ads, a także zarządzanie budżetem reklamowym oparliśmy na metodologii zero-waste.
Optymalizacja na podstawie zwrotu z inwestycji
Zgodnie z metodologią zero-waste kampania Google Ads od samego początku była nastawiona na generowanie zysku. Na starcie ustaliliśmy z klientem minimalny poziom zwrotu z inwestycji (ROAS), który zapewnia rentowność biznesu. Naszym celem było dążenie do jego wzrostu z zachowaniem odpowiedniej skali działań oraz obniżanie kosztów konwersji.
Jednym z elementów Gwarancji zero-waste, który pomógł nam w realizacji tego celu była implementacja SmartSkryptu Stop-Loss. To nasze autorskie narzędzie wspierające pracę specjalisty SEM poprzez nieustanną analizę kampanii oraz automatyczne blokowanie tych elementów (kampanii, grup reklam, słów kluczowych), które nie osiągają optymalnych wyników.
Automatyzacja pracy nad kampanią – SmartSkrypty
W ramach optymalizacji kampanii zgodnie z założeniami Gwarancji zero-waste, zainstalowaliśmy na koncie Google Ads pełen zestaw SmartSkryptów naszego autorstwa. Poza Stop-Loss szczególną rolę odegrał między innymi skrypt monitorujący stosunek sesji do kliknięć, który powiadamia specjalistę, kiedy reklamy są klikalne, ale nie przekładają się na ruch w witrynie. Takie sytuacje zdarzają się ze względu na problemy analityczne czy techniczne, na przykład niedziałający lub spowalniający funkcjonowanie witryny serwer albo zjawisko click fraud (oszustwo w sieci). Kilkakrotnie w kampanii mieliśmy do czynienia z zaburzeniem stosunku sesji do kliknięć, a dzięki alertowi, który umożliwił szybką reakcję stratega, nie spowodowały one strat finansowych.
TAJNIKI MARKETINGU ZERO-WASTE
Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:
Czytaj więcej
Zarządzanie budżetem reklamowym zgodnie z metodą zero-waste
Aby zgodnie z założeniami zero-waste osiągać maksymalne rezultaty przy minimalnych kosztach, ustalony budżet reklamowy stanowił dla nas limit wydatków do wykorzystania w całości wyłącznie, kiedy było to uzasadnione. Tym samym podstawę do zwiększania inwestycji stanowiły optymalne wyniki kampanii oraz zauważalny wzrost popytu, który bezpośrednio przekładał się na skalowanie przychodu.
Bardzo ważne było dla nas również założenie, że podniesienie budżetu nie jest decyzją stałą. Zwiększyliśmy wydatki czasowo, a następnie – kiedy popyt spadał – wracaliśmy do poprzedniego poziomu. Dzięki takiemu podejściu nie tylko wyeliminowaliśmy ryzyko marnowania budżetu i zachowaliśmy rentowność biznesu, ale także sklep internetowy rozwinął się w nieoczekiwanym kierunku, sprzedając produkty do nowej grupy docelowej.
Aby podnosić budżet reklamowy bez ryzyka, upewnij się, że osiągasz najlepsze wyniki przy najniższych możliwych kosztach, a poziom Twojej inwestycji jest adekwatny do oczekiwań po stronie popytowej na danym rynku.