Przed rozpoczęciem kampanii Facebook Ads wykonaliśmy audyt konta reklamowego (tzw. Smart-Check), który pomógł nam ocenić dotychczasowe działania reklamowe na tej platformie.
Klient otrzymał od nas szczegółową analizę zawierającą nie tylko krytyczne błędy w aktualnej strategii, jak i niewykorzystane możliwości na platformie Meta. Kluczowym elementem była także nasza propozycja strategii, która pozwoli zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Nowa strategia uwzględniała całkowitą restrukturyzację kampanii Facebook Ads. Analizując dane z kampanii reklamowych prowadzonych w poprzednich miesiącach przed rozpoczęciem naszej współpracy, zaobserwowaliśmy, że są one w ok. 70% kierowane wyłącznie do grup remarketingowych. Są to grupy odbiorców tworzone m.in. na podstawie danych z Pixela Facebooka zawierających informacje o odwiedzających sklep oraz o klientach.
Oznacza to, że działania w kanale Facebook Ads dotychczas były skupione w przeważającym stopniu na domykaniu sprzedaży i cross-sellingu. Natomiast kampanie do nowych odbiorców stanowiły niewielki % wydatków dla całego konta.
Po akceptacji nowej strategii przez klienta przystąpiliśmy do działania. Naszym głównym celem było zwiększenie przychodów, a w konsekwencji wzrost ROAS. Ponadto skupiliśmy się także na:
- zwiększeniu ruchu w witrynie, a co za tym idzie liczby nowych użytkowników w sklepie,
- obniżeniu kluczowych metryk takich jak CPC (koszt kliknięcia linku) oraz kosztów konwersji – dodania do koszyka i zakupów,
W tym celu wykorzystaliśmy szereg możliwości oferowanych przez Meta:
- utworzyliśmy kampanię do nowych odbiorców z wykorzystaniem grup według kryterium zainteresowań kluczowych dla biznesu klienta,
- wykorzystaliśmy grupy podobnych odbiorców utworzone na bazie danych z Pixela Facebooka,
- zastosowaliśmy wiele formatów reklamowych – kolekcje, karuzele, dark posty czy też krótkie wideo,
- użyliśmy optymalizacji zestawu reklam na kluczowe konwersje oraz maksymalizację wartości (docelowy ROAS),
- dokonaliśmy restrukturyzacji kampanii remarketingowych.