Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • Co zawiera tzw. smart-check, czyli audyt konta reklamowego?
  • Jakie są możliwości kampanii Facebook Ads dla e-commerce?
  • Jak powinny wyglądać proporcje w targetowaniu do nowych klientów kontra powracających użytkowników?

Klient

Nasz Klient i wspólne wyzwanie

Magar to rodzinna firma, która działa na rynku jubilerskim od 1991 roku. Codzienny wysiłek włożony w dobór najwyższej jakości biżuterii i zegarków pozwolił jej z małego przedsiębiorstwa stać się liderem w branży jubilerskiej w Gorzowie Wielkopolskim.

Nasz klient prowadzi trzy salony jubilerskie w centrum Gorzowa Wielkopolskiego oraz sklep online. W ofercie posiada zarówno światowe marki takie jak Guess, Swarovski, Timex czy Coeur de Lion, jak i marki własne. Magar od lat rozwija markę biżuterii Ornamo, której flagowym produktem są bransoletki z unikatowymi charmsami.

Firma jubilerska aktywnie działa w social mediach – publikuje angażujące wpisy prezentujące biżuterię, wideo oraz realizuje kampanie reklamowe na Facebooku.

Kampanie Facebook Ads są ważnym segmentem działań reklamowych dla e-commerce. Za ich pomocą możemy zarówno pozyskiwać nowych klientów, jak i zwiększać świadomość marki. Meta umożliwia reklamodawcy nie tylko precyzyjne opcje targetowania, ale także daje dostęp do szerokiego wyboru celów reklamowych, formatów czy też umiejscowień reklamy.’

Natalia Arciszewska – Paid Social Specialist

 

Głównym celem kampanii Facebook Ads dla naszego klienta jest zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, a co za tym idzie wzrost przychodów i ROAS (zwrotu z wydatków na reklamę).

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

  • Reklama Facebook Ads Reklama Facebook Ads
  • Analityka internetowa Analityka internetowa
  • Nowa strategia Facebook Ads Nowa strategia Facebook Ads
  • Skalowanie biznesu Skalowanie biznesu

Wykonanie

Przed rozpoczęciem kampanii Facebook Ads wykonaliśmy audyt konta reklamowego (tzw. Smart-Check), który pomógł nam ocenić dotychczasowe działania reklamowe na tej platformie.

 

Klient otrzymał od nas szczegółową analizę zawierającą nie tylko krytyczne błędy w aktualnej strategii, jak i niewykorzystane możliwości na platformie Meta. Kluczowym elementem była także nasza propozycja strategii, która pozwoli zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Smartcheck to pogłębiona analiza dotychczasowych kampanii reklamowych. Nasz zespół szczegółowo weryfikuje obecne działania pod kątem blokad, błędów, zawyżonych kosztów czy też przepalanego budżetu. Każdy błąd jest przez nas wykazany i oceniony wobec stopnia relewantności w utracie konwersji. Sprawdzamy również, jakie rozwiązania  nie zostały dotychczas wykorzystane, a które warto wdrożyć, aby poprawić wyniki sprzedażowe. Uzupełnieniem Smartchecka jest precyzyjnie rozpisana w oparciu o gwarancję zero-waste strategia, gotowa do implementacji.

Magdalena Szot – Head of Sales

 

Nowa strategia uwzględniała całkowitą restrukturyzację kampanii Facebook Ads. Analizując dane z kampanii reklamowych prowadzonych w poprzednich miesiącach przed rozpoczęciem naszej współpracy, zaobserwowaliśmy, że są one w ok. 70% kierowane wyłącznie do grup remarketingowych. Są to grupy odbiorców tworzone m.in. na podstawie danych z Pixela Facebooka zawierających informacje o odwiedzających sklep oraz o klientach.

 

Oznacza to, że działania w kanale Facebook Ads dotychczas były skupione w przeważającym stopniu na domykaniu sprzedaży i cross-sellingu. Natomiast kampanie do nowych odbiorców stanowiły niewielki % wydatków dla całego konta.

 

Po akceptacji nowej strategii przez klienta przystąpiliśmy do działania. Naszym głównym celem było zwiększenie przychodów, a w konsekwencji wzrost ROAS. Ponadto skupiliśmy się także na:

  • zwiększeniu ruchu w witrynie, a co za tym idzie liczby nowych użytkowników w sklepie,
  • obniżeniu kluczowych metryk takich jak CPC (koszt kliknięcia linku) oraz kosztów konwersji – dodania do koszyka i zakupów,

 

W tym celu wykorzystaliśmy szereg możliwości oferowanych przez Meta:

  • utworzyliśmy kampanię do nowych odbiorców z wykorzystaniem grup według kryterium zainteresowań kluczowych dla biznesu klienta,
  • wykorzystaliśmy grupy podobnych odbiorców utworzone na bazie danych z Pixela Facebooka,
  • zastosowaliśmy wiele formatów reklamowych – kolekcje, karuzele, dark posty czy też krótkie wideo,
  • użyliśmy optymalizacji zestawu reklam na kluczowe konwersje oraz maksymalizację wartości (docelowy ROAS),
  • dokonaliśmy restrukturyzacji kampanii remarketingowych.

Efekty kampanii

Zmiana struktury konta i proporcji w targetowaniu na nowych i powracających użytkowników miała znaczący wpływ na poprawę wyników kampanii Facebook Ads.

Już po pierwszym miesiącu działań udało nam się zwiększyć liczbę kliknięć linku o ponad 250%, obniżając jednocześnie koszt kliknięcia linku o niemal 74%.

 

W ciągu 6 miesięcy dotychczasowa struktura kampanii Facebook Ads została całkowicie zmieniona. Kampanie kierowane do nowych odbiorców stały się priorytetem na koncie (ok. 75% wydatków całego konta), natomiast aktywne kampanie remarketingowe uwzględniały aktualną skalę ruchu w witrynie.

 

Dzięki wdrożeniu omawianej strategii zrealizowaliśmy główny cel zakładany  na początku współpracy. Obniżyliśmy koszt zakupu o 24% oraz zwiększyliśmy ROAS o niemal 72%!

  • +0%

    wzrostu ROAS

  • -0%

    spadek kosztu zakupu

  • -0%

    spadek CPC

  • +0%

    wzrost kliknięć linku

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique

Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique
Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.
Przeczytaj więcej

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?
Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot
Wróć na górę