Na etapie rozmów z klientem i analizy sytuacji zastanej określiliśmy dwa kluczowe atuty firmy klienta: bogatą ofertę produktów oraz bardzo atrakcyjne ceny w stosunku do konkurencji. Aby w pełni wykorzystać potencjał tych cech, z portfolio produktów Google Ads wybraliśmy najskuteczniejsze narzędzia.
Stworzyliśmy strukturę kampanii opartych na sieci wyszukiwania Google, w których skupiliśmy się na promowaniu konkretnych producentów lamp należących do portfolio produktów klienta. W celu podkreślenia atrakcyjności oferty zastosowaliśmy pakiet rozszerzeń reklam, które skutecznie zwiększały atrakcyjność komunikacji z klientami poprzez przekazywanie dodatkowych, wartościowych dla nich informacji.
Prawdziwym motorem napędowym okazały się jednak kampanie stworzone w ramach Zakupów Google. Jest to format, który przede wszystkim eksponuje sam produkt oraz jego cenę. Interfejs Zakupów Google pozwala odbiorcom szybko porównać tą samą ofertę wśród różnych sprzedawców. Za pomocą reklam w Zakupach Google znacznie podnieśliśmy efektywność prowadzonych działań. Wykorzystaliśmy również wcześniej utworzone listy odbiorców, aby wzmocnić kampanie zakupowe dla użytkowników, którzy już odwiedzili stronę klienta (remarketing w wyszukiwarce).
Na ostatnim etapie prac konto Google Ads zostało uzupełnione o statyczne i dynamiczne kampanie remarketingowe. Wersja dynamiczna remarketingu pozwala na pokazywanie produktów, które wcześniej klienci oglądali w sieci reklamowej. Stanowią one doskonałe uzupełnienie działań w wyszukiwarce. Znając specyfikę branży klienta, określiliśmy długość procesu decyzyjnego i stworzyliśmy kampanię, która na jego każdym etapie przypominała użytkownikowi o wcześniej przeglądanych produktach.
Wszystkie działania były na bieżąco dostosowywane tak, by osiągnąć zamierzony efekt. Średnio każde kliknięcie w reklamę Google Ads dawało zwrot w postaci ok. 9,44 euro wygenerowanego przychodu.