Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google AdWords

Z czym się zmierzyliśmy?

Wyzwanie

HG Lamps to firma będąca autoryzowanym sprzedawcą lamp i oświetlenia dla biura i domu. Oferuje produkty takich marek jak Eglo, Novodvorski, Elstead Lighting oraz Markslojd. Powstała jako firma-córka specjalnie z myślą o poszerzeniu rynku zbytu na Niemcy.

Naszym zadaniem było przygotowanie i zbudowanie od podstaw konta Google AdWords w trudnej branży (oświetlenie) i na bardzo konkurencyjnym rynku niemieckim. Marka była nowa i jeszcze nierozpoznawalna musieliśmy zbudować obecność klienta w wyszukiwarce Google, jednocześnie dbając o poziom przychodów, dzięki któremu ten kanał pozyskiwania transakcji będzie dla klienta rentowny. Dużym atutem HG Lamps były bardzo atrakcyjne ceny, nierzadko znacznie niższe od niemieckich dostawców. Tę przewagę konkurencyjną w pełni wykorzystaliśmy w przygotowanej kampanii.

Jak rozwiązaliśmy problem?

Rozwiązanie

W pierwszej kolejności zadbaliśmy o przeniesienie najlepszych rozwiązań, które sprawdzały się w Polsce, na rynek niemiecki. Na początkowym etapie bardzo ściśle współpracowaliśmy z tłumaczem, aby zagwarantować najwyższą jakość i poprawność treści reklam oraz komunikatów wizerunkowych.

Jako doświadczony dystrybutor, właściciel firmy HG-lamps postawił przed nami jasno określone założenia dotyczące proporcji ponoszonych kosztów i osiąganych przychodów z tego kanału. Aby spełnić jego oczekiwania, przygotowaliśmy strategię nastawioną na optymalny zwrot z inwestycji. Efektywność kampanii mierzyliśmy przy pomocy Google Analytics.

Z naszego doświadczenia wynika, że zbudowanie list odbiorców w ramach konta AdWords ma duży wpływ na współczynnik transakcji wśród ponownych wizyt użytkowników. Sporządzone listy posegmentowaliśmy w zależności od stopnia interakcji z witryną i zainteresowania produktami.

Specyfika rynku w Niemczech sprawiła, że wprowadziliśmy zmiany w początkowych założeniach strategii. Silna konkurencja wymusiła dynamiczne działania dostosowawcze na poziomie harmonogramów wyświetlania reklam oraz elastycznego podejścia do zarządzania budżetem reklamowym. W trakcie systematycznej optymalizacji udało się obniżyć średni koszt kliknięcia o 24% i zwiększyć ruch aż o 171%.

CPC w dół -24% i wzrost ruchu o 171%

Co zrobiliśmy?

Zakres działań

Na etapie rozmów z klientem i analizy sytuacji zastanej określiliśmy dwa kluczowe atuty firmy klienta: bogatą ofertę produktów oraz bardzo atrakcyjne ceny w stosunku do konkurencji. Aby w pełni wykorzystać potencjał tych cech, z portfolio produktów AdWords wybraliśmy najskuteczniejsze narzędzia.

Stworzyliśmy strukturę kampanii opartych na sieci wyszukiwania Google, w których skupiliśmy się na promowaniu konkretnych producentów lamp należących do portfolio produktów klienta. W celu podkreślenia atrakcyjności oferty zastosowaliśmy pakiet rozszerzeń reklam, które skutecznie zwiększały atrakcyjność komunikacji z klientami poprzez przekazywanie dodatkowych, wartościowych dla nich informacji.

Prawdziwym motorem napędowym okazały się jednak kampanie stworzone w ramach Zakupów Google. Jest to format, który przede wszystkim eksponuje sam produkt oraz jego cenę. Interfejs Zakupów Google pozwala odbiorcom szybko porównać tą samą ofertę wśród różnych sprzedawców. Za pomocą reklam w Zakupach Google znacznie podnieśliśmy efektywność prowadzonych działań. Wykorzystaliśmy również wcześniej utworzone listy odbiorców, aby wzmocnić kampanie zakupowe dla użytkowników, którzy już odwiedzili stronę klienta (remarketing w wyszukiwarce).

Na ostatnim etapie prac konto Google AdWords zostało uzupełnione o statyczne i dynamiczne kampanie remarketingowe. Wersja dynamiczna remarketingu pozwala na pokazywanie produktów, które wcześniej klienci oglądali w sieci reklamowej. Stanowią one doskonałe uzupełnienie działań w wyszukiwarce. Znając specyfikę branży klienta, określiliśmy długość procesu decyzyjnego i stworzyliśmy kampanię, która na jego każdym etapie przypominała użytkownikowi o wcześniej przeglądanych produktach.

Wszystkie działania były na bieżąco dostosowywane tak, by osiągnąć zamierzony efekt. Średnio każde kliknięcie w reklamę AdWords dawało zwrot w postaci ok. 9,44 euro wygenerowanego przychodu.

  • Zakupy Google Zakupy
    Google
  • Remarketing, w tym dynamiczny Remarketing,
    w tym dynamiczny
  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach
    wyszukiwania
  • Google Analytics Google
    Analytics
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe
    wnioski i porady

Co osiągnął klient?

Wyniki kampanii

Google AdWords stało się niezwykle istotnym źródłem ruchu dla HG Lamps i obecnie odpowiada za ok. 40% przychodów wygenerowanych w sklepie. Działania eksportowe prowadzone przy użyciu Google AdWords i niemieckojęzycznego sklepu internetowego zwiększyły przychód klienta o 35% w porównaniu do kampanii marketingowych prowadzonych wyłącznie na polskim rynku.

  • 0%

    wzrost przychodów
    z Google AdWords

  • +0%

    dodatkowy przychód
    z kampanii

  • 0

    średni przychód z kliknięcia
    w reklamę AdWords

Jak wpłynęło to na nasze doświadczenie?

Wnioski

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z jej efektywną prezentacją przy użyciu Google AdWords sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej. Choć rynek niemiecki jest bardzo trudny, to właściwe rozpoznanie przewag konkurencyjnych klienta pozwoliło już od samego początku poprowadzić kampanię we właściwy sposób, jednocześnie wspierając się doświadczeniem z rynku polskiego, a w rezultacie osiągnąć bardzo dobre efekty.

Otwarcie się na rynek niemiecki było dużym wyzwaniem dla naszej firmy. Specyfika kraju i duża konkurencja wymagały przemyślanej strategii marketingowej. Agencja SmartYou stanęła na wysokości zadania. Jej specjaliści wykazali się dużą wiedzą i elastycznością, dzięki której zmieniający się budżet nie ograniczył zasięgu i skuteczności kampanii. Google AdWords stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.

Piotr Śliwiński właściciel HG-Lamps

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Weronika Gierlik doradca ds. kluczowych klientów

Weronika Gierlik
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!