Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Z czym się zmierzyliśmy?

Wyzwanie

HG Lamps to firma będąca autoryzowanym sprzedawcą lamp i oświetlenia dla biura i domu. Oferuje produkty takich marek jak Eglo, Novodvorski, Elstead Lighting oraz Markslojd. Powstała jako firma-córka specjalnie z myślą o poszerzeniu rynku zbytu na Niemcy.

Naszym zadaniem było przygotowanie i zbudowanie od podstaw konta Google Ads w trudnej branży (oświetlenie) i na bardzo konkurencyjnym rynku niemieckim. Marka była nowa i jeszcze nierozpoznawalna musieliśmy zbudować obecność klienta w wyszukiwarce Google, jednocześnie dbając o poziom przychodów, dzięki któremu ten kanał pozyskiwania transakcji będzie dla klienta rentowny. Dużym atutem HG Lamps były bardzo atrakcyjne ceny, nierzadko znacznie niższe od niemieckich dostawców. Tę przewagę konkurencyjną w pełni wykorzystaliśmy w przygotowanej kampanii.

Jak rozwiązaliśmy problem?

Rozwiązanie

W pierwszej kolejności zadbaliśmy o przeniesienie najlepszych rozwiązań, które sprawdzały się w Polsce, na rynek niemiecki. Na początkowym etapie bardzo ściśle współpracowaliśmy z tłumaczem, aby zagwarantować najwyższą jakość i poprawność treści reklam oraz komunikatów wizerunkowych.

Jako doświadczony dystrybutor, właściciel firmy HG-lamps postawił przed nami jasno określone założenia dotyczące proporcji ponoszonych kosztów i osiąganych przychodów z tego kanału. Aby spełnić jego oczekiwania, przygotowaliśmy strategię nastawioną na optymalny zwrot z inwestycji. Efektywność kampanii mierzyliśmy przy pomocy Google Analytics.

Z naszego doświadczenia wynika, że zbudowanie list odbiorców w ramach konta Google Ads ma duży wpływ na współczynnik transakcji wśród ponownych wizyt użytkowników. Sporządzone listy posegmentowaliśmy w zależności od stopnia interakcji z witryną i zainteresowania produktami.

Specyfika rynku w Niemczech sprawiła, że wprowadziliśmy zmiany w początkowych założeniach strategii. Silna konkurencja wymusiła dynamiczne działania dostosowawcze na poziomie harmonogramów wyświetlania reklam oraz elastycznego podejścia do zarządzania budżetem reklamowym. W trakcie systematycznej optymalizacji udało się obniżyć średni koszt kliknięcia o 24% i zwiększyć ruch aż o 171%.

CPC w dół -24% i wzrost ruchu o 171%

Co zrobiliśmy?

Zakres działań

Na etapie rozmów z klientem i analizy sytuacji zastanej określiliśmy dwa kluczowe atuty firmy klienta: bogatą ofertę produktów oraz bardzo atrakcyjne ceny w stosunku do konkurencji. Aby w pełni wykorzystać potencjał tych cech, z portfolio produktów Google Ads wybraliśmy najskuteczniejsze narzędzia.

Stworzyliśmy strukturę kampanii opartych na sieci wyszukiwania Google, w których skupiliśmy się na promowaniu konkretnych producentów lamp należących do portfolio produktów klienta. W celu podkreślenia atrakcyjności oferty zastosowaliśmy pakiet rozszerzeń reklam, które skutecznie zwiększały atrakcyjność komunikacji z klientami poprzez przekazywanie dodatkowych, wartościowych dla nich informacji.

Prawdziwym motorem napędowym okazały się jednak kampanie stworzone w ramach Zakupów Google. Jest to format, który przede wszystkim eksponuje sam produkt oraz jego cenę. Interfejs Zakupów Google pozwala odbiorcom szybko porównać tą samą ofertę wśród różnych sprzedawców. Za pomocą reklam w Zakupach Google znacznie podnieśliśmy efektywność prowadzonych działań. Wykorzystaliśmy również wcześniej utworzone listy odbiorców, aby wzmocnić kampanie zakupowe dla użytkowników, którzy już odwiedzili stronę klienta (remarketing w wyszukiwarce).

Na ostatnim etapie prac konto Google Ads zostało uzupełnione o statyczne i dynamiczne kampanie remarketingowe. Wersja dynamiczna remarketingu pozwala na pokazywanie produktów, które wcześniej klienci oglądali w sieci reklamowej. Stanowią one doskonałe uzupełnienie działań w wyszukiwarce. Znając specyfikę branży klienta, określiliśmy długość procesu decyzyjnego i stworzyliśmy kampanię, która na jego każdym etapie przypominała użytkownikowi o wcześniej przeglądanych produktach.

Wszystkie działania były na bieżąco dostosowywane tak, by osiągnąć zamierzony efekt. Średnio każde kliknięcie w reklamę Google Ads dawało zwrot w postaci ok. 9,44 euro wygenerowanego przychodu.

  • Zakupy Google Zakupy
    Google
  • Remarketing, w tym dynamiczny Remarketing,
    w tym dynamiczny
  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach
    wyszukiwania
  • Google Analytics Google
    Analytics
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe
    wnioski i porady

Co osiągnął klient?

Wyniki kampanii

Google Ads stało się niezwykle istotnym źródłem ruchu dla HG Lamps i obecnie odpowiada za ok. 40% przychodów wygenerowanych w sklepie. Działania eksportowe prowadzone przy użyciu Google Ads i niemieckojęzycznego sklepu internetowego zwiększyły przychód klienta o 35% w porównaniu do kampanii marketingowych prowadzonych wyłącznie na polskim rynku.

  • 0%

    wzrost przychodów
    z Google Ads

  • +0%

    dodatkowy przychód
    z kampanii

  • 0

    średni przychód z kliknięcia
    w reklamę Google Ads

Jak wpłynęło to na nasze doświadczenie?

Wnioski

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z jej efektywną prezentacją przy użyciu Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej. Choć rynek niemiecki jest bardzo trudny, to właściwe rozpoznanie przewag konkurencyjnych klienta pozwoliło już od samego początku poprowadzić kampanię we właściwy sposób, jednocześnie wspierając się doświadczeniem z rynku polskiego, a w rezultacie osiągnąć bardzo dobre efekty.

Otwarcie się na rynek niemiecki było dużym wyzwaniem dla naszej firmy. Specyfika kraju i duża konkurencja wymagały przemyślanej strategii marketingowej. Agencja SmartYou stanęła na wysokości zadania. Jej specjaliści wykazali się dużą wiedzą i elastycznością, dzięki której zmieniający się budżet nie ograniczył zasięgu i skuteczności kampanii. Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.

Piotr Śliwiński właściciel HG-Lamps

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?
Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot
Wróć na górę