Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Z czym się zmierzyliśmy?

Wyzwanie

Czy da się rosnąć, kiedy jest się już największym?

Homebook to lider na polskim rynku e-commerce w kategorii Dom i Wnętrze. Na portalu, który skupia oferty z łącznie ponad 400 sklepów, można znaleźć setki tysięcy produktów, porady i inspiracje dotyczące aranżacji wnętrz oraz wiele innych. Co miesiąc jest on odwiedzany przez 4 miliony internautów.

Od początku działania Homebooka nasza agencja była odpowiedzialna za obsługę jego kampanii Google Ads. Dzięki temu, że jesteśmy agencją Premier Partner Google, mogliśmy testować rozwiązania, do których dopiero po pewnym czasie mieli dostęp pozostali reklamodawcy.

Tak było we wrześniu 2017 r., kiedy wprowadziliśmy dla Homebooka reklamy elastyczne (responsive ads) w wersji beta, co przyspieszyło tworzenie i wymianę reklam oraz poszerzyło skalę dotarcia. Kolejnym strzałem w dziesiątkę okazało się zastosowanie kampanii inteligentnych, które niemal od razu stały się jednym z najważniejszych źródeł przychodów naszego klienta. Dzięki tym rozwiązaniom firma uzyskała przychody wyższe o 104% w stosunku do poprzedniego roku.

Przykładowe reklamy elastyczne – reklama natywna i display’owa

Przykładowa reklama kampanii inteligentnej

Kiedy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Wymagało od nas nieszablonowego podejścia, jednak podjęliśmy się tego zlecenia i… efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania.

Jak rozwiązaliśmy problem?

Rozwiązanie

Skuteczne innowacje

Potrzebowaliśmy rozwiązania, które:

  • zapewni dotarcie do właściwych odbiorców, w odpowiednim miejscu i czasie,
  • będzie się opierało na  atrakcyjnych reklamach zachęcających do konwersji w witrynie.

Jak zrobić to jeszcze lepiej niż do tej pory?

Wychodząc poza schemat, skierowaliśmy nasz wzrok na wcześniej niezagospodarowany obszar contentowy serwisu – unikalny dział „Inspiracje” tworzony przez społeczność – głównie projektantów i architektów wnętrz. Nie był on nastawiony na bezpośrednią monetyzację, ale za to niesamowicie angażował odwiedzających. “Inspiracje” miały ogromny potencjał, który postanowiliśmy wykorzystać w kampanii marketingowej.

Co zrobiliśmy?

Zakres działań

Wykorzystaj moc społeczności

Stworzyliśmy dedykowany feed, dodany do firmowych baz danych Google Ads, który składał się ze zdjęć z inspiracjami oraz przypisanych im stron kategorii. Kampania wyświetlała użytkownikom dynamiczne reklamy ze zdjęciami oglądanych wcześniej inspiracji. Kliknięcie konkretnego zdjęcia kierowało użytkownika na listę produktów danej kategorii. Okazało się, że tego typu kreacje są bardzo chętnie klikane przez użytkowników.

1. Strona z aranżacją i z zaznaczonymi produktami

2. Reklama dynamiczna z inspiracjami znajdującymi się na portalu

3. Landing page po kliknięciu w reklamę – na górze listingu znajdują się produkty prezentowane na wcześniej klikniętej inspiracji

Postanowiliśmy iść za ciosem i wykorzystać ten sam feed w kampaniach innego typu w ramach GDN (Google Display Network – Sieć Reklamowa Google). Widząc pierwsze efekty remarketingu dynamicznego, który wykorzystywał obrazki z inspiracjami, byliśmy już pewni, że następnym krokiem musi być połączenie go z kampaniami inteligentnymi.

Przykładowe reklamy kampanii inteligentnej z inspiracjami – reklama natywna i display’owa

Wyniki znacznie wykroczyły poza to, czego się spodziewaliśmy – zanotowaliśmy nie tylko olbrzymie nasilenie ruchu, ale również wzrost przychodów o 167%. Od tego momentu rozpoczęta przez nas kampania stała się głównym motorem napędowym Homebooka w generowaniu przychodów w Sieci Reklamowej Google.

  • Remarketing, w tym dynamiczny Remarketing,
    w tym dynamiczny
  • Google Analytics Google
    Analytics
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe
    wnioski i porady
  • Obiektywna ocena wartości kanałów Obiektywna ocena
    wartości kanałów

Co osiągnął klient?

Wyniki kampanii

Testuj i bądź gotowy na niespodziewane

Kampania inteligentna z feedem z inspiracjami w maju 2018 odpowiadała za 58,6% przychodów z sieci reklamowej i 67,4% kliknięć, przy czym jej CPC (cost per click) był niższy o 29% w stosunku do pozostałych kampanii.

W porównaniu do maja 2017 roku w sieci reklamowej odnotowaliśmy wzrost liczby kliknięć o 342% oraz wzrost przychodów o 167%. Z kolei same kampanie inteligentne pozyskały w tym okresie o 1050% więcej kliknięć i o 820% więcej przychodów.

Wdrażanie i testowanie najnowszych funkcjonalności Google Ads było kluczowe dla tych wyników. W tamtym czasie nie byłoby to możliwe, gdyby nie tytuł Google Partner Premium, który uprawnia nas do testowania rozwiązań reklamowych jeszcze przed ich oficjalną premierą.

  • +0%

    wzrost przychodów
    w Sieci Reklamowej Google Ads

  • +0%

    wzrost kliknięć
    w Sieci Reklamowej Google Ads

Jak wpłynęło to na nasze doświadczenie?

Wnioski

Nie hamuj swoich ambicji

Osiągając pozytywne efekty, nie spoczywaliśmy na laurach, w dalszym ciągu wprowadzając do testów kolejne elementy. Byliśmy przygotowani na to, że nasze kampanie przyniosą zadowalające rezultaty, jednak nie ukrywamy, że sami nie mogliśmy uwierzyć finalnym statystykom.

Ta współpraca nauczyła nas otwartości na nowe i nieszablonowe rozwiązania oraz tego, że zawsze da się osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty. Prowadząc kampanie reklamowe dla Homebooka jeszcze bardziej utwierdziliśmy się w przekonaniu, że systematyczność i ciągły rozwój przynoszą niesamowite efekty.

SmartYou podeszło bardzo poważnie do zagadnienia kontynuacji zwiększania ruchu na Homebooku. Wydawało się to niezwykle trudne, ze względu na mocną eksploatację wszelkich sposobów na pozyskiwanie nowych i przypominanie się aktualnym użytkownikom serwisu. Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Łącząc eksperymentowanie ze wczesnymi betami Google’a i nieszablonowe wykorzystanie sekcji z inspiracjami, firmie SmartYou udało się znacznie zwiększyć przychody w Sieci Reklamowej, bo aż o 167%. Ruch na stronie z tego segmentu wzrósł o 342%, co było dla nas fantastycznym wynikiem zwłaszcza, że dotychczasowa struktura kampanii Homebooka generowała już i tak ogromną ilość wartościowych kliknięć.

Maciej Ziemczonek VP Traffic Acquisition, Homebook

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Weronika Gierlik doradca ds. kluczowych klientów

Weronika Gierlik
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!