Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Z czym się zmieżyliśmy?

Wyzwanie

Nice To Fit You (NTFY) to firma, która zajmuje się cateringiem dietetycznym w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i wielu innych dużych miastach w Polsce. Swoim klientom oferuje smaczne i zdrowe posiłki w bardzo atrakcyjnych cenach. Elastyczne plany posiłków oraz różnorodne menu szybko stały się wyróżnikiem marki na rynku.

Jako firma, która nieustannie się rozwija, NTFY zgłosiło się do nas z prośbą o zbudowanie kampanii reklamowej skierowanej zarówno do obecnych, jak i nowych klientów. Głównym celem NTFY było zwiększenie ilości zamówień i liczby rejestracji na stronie internetowej oraz dotarcie do wąsko sprecyzowanej grupy odbiorców: osób młodych, aktywnych, zainteresowanych sportem, dbających o wygląd i świadomych korzyści, jakie płyną ze zrównoważonej diety. Na późniejszym etapie współpracy cele klienta zostały uzupełnione o elementy wizerunkowe i informacyjne związane z rozszerzeniem oferty o kolejne miasta w Polsce.

Jak rozwiązaliśmy problem?

Rozwiązanie

Aby pomóc klientowi osiągnąć cele biznesowe, opracowaliśmy szczegółową strategię opartą na testowaniu i optymalizacji wyników. Zaczęliśmy od konfiguracji Facebook Pixel oraz Google Analytics. Pierwszy z nich posłużył do weryfikacji grup docelowych oraz skuteczności reklam. Z jego pomocą byliśmy również w stanie określić stopień przeplatania się wizyt pomiędzy różnymi urządzeniami (cross-device) i zachowań z tym związanych. Google Analytics został natomiast wykorzystany celem określenia konwersji i ich umiejscowienia w ramach wszystkich kanałów pozyskiwania ruchu. Dał nam również szerszy obraz zachowania użytkowników na stronie klienta.

Kluczem do sukcesu była analiza potrzeb i preferencji grupy docelowej. W celu dotarcia do obecnych klientów NTFY oraz tych, którzy stworzyli konta, ale wstrzymali się z decyzją zakupową, skorzystaliśmy z narzędzia Custom Audience pozwalającego na połączenie istniejącej bazy danych klientów z idealnie dopasowanymi profilami na Facebooku. Ponieważ NTFY zależało także na pozyskaniu nowych rejestracji, przeprowadziliśmy drobiazgową analizę grupy docelowej i rozszerzyliśmy ją o kolejnych odbiorców.

Wielokrotnie testowaliśmy różne grupy i sprawdzaliśmy feedback konwersyjny. Wyniki optymalizowaliśmy na bieżąco, by pomóc klientowi dotrzeć z komunikatem do osób, które wcześniej miały styczność z NTFY lub wykazały szczególne zainteresowanie cateringiem dietetycznym.

NTFY działa na terenie kilku dużych miast, które tworzą unikalne grupy odbiorców. Z tego powodu, oprócz ciągłego testowania i analizy wyników, przygotowaliśmy wydajną strukturę konta. Dla każdego z miast zaprojektowaliśmy unikalną kampanię, której natężenie zwiększaliśmy lub zmniejszaliśmy w zależności od wymagań klienta. Uporządkowana i przemyślana struktura konta pozwoliła nie tylko na łatwe zarządzanie reklamami, ale także na ich segmentację i dokładny pomiar ruchu w Google Analytics z wykorzystaniem tagowania przez UTM.

Co zrobiliśmy?

Zakres działań

Wykorzystaliśmy szereg narzędzi i formatów reklamowych, aby zwiększyć obecność NTFY na Facebooku i przekierować ruch na witrynę marki. Przy wyborze formatów reklamowych kierowaliśmy funkcjonalnością i różnorodnością. Zależało nam, by promowane reklamy pozwoliły na łatwe i przyjemne dla użytkownika przekierowanie na stronę klienta. Zdecydowaliśmy się na dark posty, karuzelę, promowanie oferty, pozyskiwanie kontaktów, przekierowanie do Messengera oraz targetowane promowanie postów. Kampanię uzupełniła także reklama wideo promująca film wizerunkowy dostarczony przez klienta. Wszystkie formaty reklam działały równolegle i były przez nas ciągle oceniane pod kątem wydajności i przydatności w ramach zmieniającego się budżetu klienta.

Dla każdego formatu stworzyliśmy unikalną treść tekstową i graficzną. Aby zwiększyć ich efektywność, przeanalizowaliśmy strukturę i zawartość strony internetowej, do której kierowały reklamy. Zaproponowaliśmy dodanie dedykowanego modułu ze zdjęciami posiłków NTFY. Ta prosta zmiana wpłynęła na atrakcyjność strony, na którą przechodzili użytkownicy po kliknięciu w reklamę, oraz uspójniła styl wizualny witryny i reklamy graficznej.

Na każdym etapie kampanii korzystaliśmy z Facebook Pixel oraz Google Analytics oraz własnych narzędzi analitycznych. Dzięki nim określaliśmy skuteczność działań oraz wyznaczaliśmy kolejne cele sprzedażowe i biznesowe.

  • Remarketing Remarketing
  • Pozyskiwanie leadów Pozyskiwanie
    leadów
  • Promocja wideo Promocja
    wideo
  • Reklama na Instagramie Reklama na
    Instagramie
  • Efektywne promowanie postów Efektywne
    promowanie postów
  • Facebook Pixel Facebook
    Pixel
  • Google Analytics Google
    Analytics

Co osiągnął klient?

Wyniki kampanii

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. W wyniku naszych działań Facebook stał się trzecim pod względem wielkości źródłem rejestracji dla serwisu NTFY, osiągając stały udział na poziomie aż 20%. Dodatkową korzyścią było zwiększenie liczby fanów marki na Facebooku o 30% – to duży postęp dla firmy, która przed nawiązaniem współpracy ze SmartYou nie prowadziła żadnej promocji na tej platformie.

  • 0%

    udział Facebooka
    jako źródlo rejestracji

  • +0%

    wzrost liczby
    fanów na Facebooku

  • 0-cie

    co do wielkości źródło
    transakcji dla serwisu klienta

Jak wpłynęło to na nasze doświadczenie?

Wnioski

Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż. Facebook jest dynamicznie rozwijającą się platformą, która pozwala dotrzeć do precyzyjnie dobranej grupy odbiorców i zaprezentować jej reklamę w atrakcyjny i różnorodny sposób. W trakcie pracy nad kampanią dla NTFY poznaliśmy tajniki prowadzenia rozległych kampanii o niejednolitym charakterze i dużej rozpiętości geograficznej.

Kampania Facebook Ads dla NTFY odniosła sukces, bo na każdym etapie pracy mierzyliśmy i korygowaliśmy skuteczność dotychczasowych działań. Z pomocą narzędzi analitycznych określiliśmy, a nawet poszerzyliśmy grupę docelową i mogliśmy precyzyjnie kierować reklamy do osób szczerze zainteresowanych cateringiem dietetycznym. Eksperymentowaliśmy z najnowszymi formatami reklamowymi, aby znaleźć te, które dadzą największą przewagę konkurencyjną. Różnorodna, ale uporządkowana kampania w największych miastach w Polsce była dokładnie tym, czego potrzebował klient.

Bartosz Piotrowski specjalista SEM

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google AdWords

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google AdWords sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google AdWords
Google AdWords stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Weronika Gierlik doradca ds. kluczowych klientów

Weronika Gierlik
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!