Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

O czym przeczytasz - krótko i na temat

Streszczenie

Co jest tematem naszego studium przypadku?

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż. Bardzo często zdarza się jednak, że analityka kampanii i raportowanie wyników nie jest prowadzone poprawnie, a inwestycja w reklamę staje się ryzykowna. Na przykładzie CRYO Science odkrywamy błąd, z powodu którego wiele firm traci pieniądze w kampaniach online i podpowiadamy, jak nie marnować budżetu reklamowego, dzieląc się rozwiązaniami, dzięki którym wydatki naszego klienta na kampanię w wyszukiwarce Google obniżyły się o 52%.

Czego się nauczysz - w kilku słowach

Fakty

Czego się dowiesz z naszego case study?

  • Jak uniknąć błędu, z powodu którego wiele firm traci pieniądze w kampaniach online?
  • Co zrobić, żeby inwestować w reklamy bez ryzyka marnowania budżetu?
  • Dlaczego automatyzacja w kampaniach Google i Facebook jest bardzo ważna?
  • Jak to się stało, że CRYO Science wydaje na reklamy Google Search o 52% mniej, a jednocześnie wyniki kampanii są lepsze niż wtedy, kiedy koszt konwersji był o połowę wyższy?

Nasz klient i kontekst case study

Klient

Nasz klient i jego sytuacja w kampanii Google

CRYO Science to firma, która jest liderem w produkcji prestiżowych urządzeń kriogenicznych, czyli takich, które ochładzają ludzkie ciało, uruchamiając procesy regenerujące i leczące schorzenia. Firma działa na arenie międzynarodowej m. in. w Stanach Zjednoczonych, w Europie i na Bliskim Wschodzie, sprzedając swoje produkty w sektorze B2B i B2C. 

CRYO Science zgłosiło się do SmartYou, oczekując intensyfikacji i poprawy rentowności działań Google Ads. Nasz klient do tej pory takie działania prowadził sam i miał wątpliwości co do ich efektów. Rezultaty nie były odczuwalne, a analiza wyników utrudniona ze względu na brak wystarczającej analityki.

Zakres usług

  • Pozyskiwanie leadów Pozyskiwanie leadów
  • Consulting analityczny Consulting analityczny
  • Obiektywna ocena wartości kanałów Obiektywna ocena wartości kanałów
  • Google Analytics Google Analytics
  • Analiza witryny pod kątem UX Analiza witryny pod kątem UX
  • Google Search Google Search
  • Remarketing Remarketing
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe wnioski i porady

Co zrobiliśmy - krok po kroku

Wykonanie

Błąd, z powodu którego wiele firm traci pieniądze w kampaniach

Naszą współpracę z CRYO Science rozpoczęliśmy od ustalenia parametrów, dzięki którym weryfikujemy rentowność kampanii reklamowej. Określenie tego, co mierzymy i jak analizujemy, to niezbędny krok, aby nie marnować budżetu i podejmować decyzje, dzięki którym kampania przynosi rezultaty. Do tej pory tylko jedna z kilku dostępnych akcji, które wykonuje potencjalny klient CRYO Science w witrynie była regularnie mierzona, a wiele ważnych wskaźników zostało pominiętych, np. takie działania jak przesłanie formularza, kontakt telefoniczny czy wysyłka maila przez potencjalnego klienta nie były zliczane.

To błąd, z powodu którego wiele firm traci pieniądze i marnuje budżet reklamowy. Właśnie dlatego nie tylko nie było można zmierzyć skuteczności kampanii, ale też korzystać z automatycznych strategii ustalania stawek za kliknięcie w reklamę, co powodowało nieadekwatne wydatki. Ze względu na zbyt małą liczbę danych i brak kluczowego celu konwersji, algorytm Google nie mógł się uczyć i optymalizować wyników kampanii reklamowej pod kątem jej efektów.

Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na reklamę, koniecznie ustal, na jakiej podstawie sprawdzisz, czy ta inwestycja Ci się opłaca. Upewnij się, że wziąłeś pod uwagę wszystkie istotne wskaźniki!

 Inwestowanie w kampanię bez ryzyka marnowania budżetu

Kolejnym krokiem był  research słów kluczowych, na których bazują kampanie w Sieci Wyszukiwania. Napisaliśmy zupełnie nowe teksty reklamowe w wielu wariantach, wykorzystując także niewystępujące wcześniej na koncie typy reklam, które ułożyliśmy w strukturę zgodną z zaplanowaną strategią. To bardzo ważne, żeby testować różne teksty i formaty, z których algorytm Google wyłoni te najbardziej skuteczne i rentowne! 

Poza przebudową kampanii Google, za cel postawiliśmy sobie także badanie kolejnych regionów w kontekście ich potencjału sprzedażowego. Zaplanowaliśmy działania na minimalnym budżecie testowym, aby rozpocząć ekspansję kampanii na nowe rynki bez zagrożenia, że zmarnujemy budżet klienta. Przeprowadziliśmy testy dla nowych regionów, takich jak Kraje Zatoki Perskiej, Kanada, Australia, Holandia, Włochy, Dania, Niemcy, Szwecja. Ponadto, rozbudowaliśmy kampanie dla podstawowego obszaru, czyli Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Nie inwestuj, dopóki nie wiesz, co przekłada się na wyniki w Twojej kampanii reklamowej. Testuj rozwiązania i zwiększaj budżet dopiero, kiedy widzisz efekty!

Automatyzacja w pracy nad kampanią reklamową

Bardzo ważnym krokiem w pracy nad kampanią CRYO Science była implementacja SmartSkryptów, dzięki którym nasi specjaliści są natychmiast powiadamiani o sytuacjach, kiedy ich reakcja jest istotna. To element strategii Zero-Waste, dzięki któremu dajemy naszym klientom gwarancję optymalnego wykorzystania budżetu reklamowego.

Zarządzanie kampanią Google Ads to skomplikowany procesy i nawet najlepszy specjalista monitorujący kampanię reklamową każdego dnia nie jest w stanie wyłapać każdego zdarzenia, które ma wpływ na jej wyniki. Dlatego ustalenie, co oznacza rentowność dla klienta i jakie niezauważalne gołym okiem informacje mają na nią wpływ, a następnie automatyzacja powiadomień, to podstawa efektywnej pracy!

Sprawdź, czy Twoje kampanie reklamowe są zabezpieczone za pomocą dodatkowych  narzędzi. Google to kombajn, który potrzebuje specjalisty i automatycznej pary oczu, która go wspiera.

Co osiągnęliśmy wspólnie z naszym klientem?

Efekty kampanii

Rezultaty kampanii Google pod skrzydłami SmartYou

Co osiągnęliśmy dzięki ustawieniu analityki rentowności działań Google, zbudowaniu nowej kampanii reklamowej i prowadzeniu jej zgodnie z metodologię Zero-Waste? Porównując analogiczne okresy w roku 2019 i 2020* w kampanii w Wyszukiwarce Google:

  • -0%

    koszt kliknięcia w reklamę

  • +0%

    współczynnik klikalności w reklamy Google

  • +0

    nowe rynki, w których reklama przekłada się na sprzedaż

  • -0%

    koszt konwersji w Google Search

Naszym sukcesem jest nie tylko obniżenie kosztów kampanii o 52% i znaczące zwiększenie jej skuteczności, ale także słowa naszego klienta:

Firmie SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania. Będąc z nami w ciągłym kontakcie, szybko wprowadzają zmiany w kampaniach, pracując na jeszcze lepsze wyniki. Szczerze polecamy!

Izabela Rams Izabela Rams, Sales & Marketing Director CRYO Science

A co Ty możesz wyciągnąć z tego studium przypadku?

Sprawdź, jak prowadzona jest Twoja kampania

Poproś o Smartcheck –  audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystanych szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?
Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie
Wróć na górę