Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

Czego dowiesz się z naszego studium przypadku?

Fakty

Czego dowiesz się z naszego studium przypadku?

  • Łamanie stereotypów może być zaskakująco opłacalne.
  • Wejście w reklamę wideo niskim kosztem jest możliwe.
  • YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji.
  • Doświadczenie ekspertów od kampanii internetowych potrafi zdziałać zdecydowanie więcej niż zalecenia Google.
  • A także bonusowo: gdzie nowoczesne kobiety 50+ chętnie spędzają czas wolny?

 

Komu prowadzimy działania?

Klient

ModBiS – sklep z odzieżą dla kobiet dojrzałych

Oferta
ModBiS to sklep internetowy z odzieżą dla kobiet – na każdą okazję i każdą sylwetkę. Wśród dostępnych ubrań przeważają różne fasony sukienek, spódnic i garsonek, choć kategorii produktowych jest zdecydowanie więcej.

Grupa docelowa
Oferta sklepu jest skierowana do wszystkich kobiet, niezależnie od wieku, jednak główną grupą docelową są tutaj panie po 50. roku życia – dojrzałe i świadome swoich wyborów.

Co chcieliśmy osiągnąć?

Wyzwanie

Z czym przyszło nam się zmierzyć? 

Problem
Ze sklepem internetowym ModBiS współpracowaliśmy od dłuższego czasu, tworząc kampanie reklamowe i zarządzając nimi na platformie Google Ads. Regularnie poszerzaliśmy zakres działań, wprowadzając adekwatne dla tego biznesu rozwiązania. Doszliśmy tak do momentu, w którym trudno było w dalszym ciągu skalować sprzedaż. Aby nie utknąć w martwym punkcie, postanowiliśmy zmodyfikować naszą wizję i zaproponować klientowi nowe, nieszablonowe podejście do tematu. 

Cele
Na przełom 2018/2019 wyznaczyliśmy więc sobie dwa nowe cele: 

  • odnalezienie nowych, efektywnych kanałów promocji,
  • zwiększenie poprzez nie liczby konwersji.

Po głębszej analizie problemu nasunął nam się pomysł na przetestowanie dość nietypowego, jak na wspomnianą grupę docelową (kobiety 50+), kanału promocji, a mianowicie…

  • Remarketing, w tym dynamiczny Remarketing,
    w tym dynamiczny
  • Kampanie wideo Kampanie
    wideo
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe
    wnioski i porady
  • Obiektywna ocena wartości kanałów Obiektywna ocena
    wartości kanałów

Jaki był nasz plan?

Pomysł

Łamiący utarte schematy, lecz bezpieczny dla klienta

Wybór padł na… reklamę video. Z racji tego, że kampania miała być testowa i nie chcieliśmy podejmować dużego ryzyka, swój pomysł oparliśmy na trzech założeniach: 

  • Stawiamy na YouTube’a i tworzymy krótki film promocyjny oraz dopasowane do niego reklamy
  • Zakładamy niewielki budżet na stworzenie filmu testowego – nieprzekraczający 400 zł
  • Strategię względem kosztu konwersji (CPA) ustalamy mając na uwadze rentowność działań, a nie zastosowanie się do zaleceń Google, który rekomenduje, by koszt konwersji w kampaniach wideo ustalać jako wielokrotność wyniku w Sieci Reklamowej. 

Dwa ostatnie punkty to działania wpisujące się w naszą gwarancję zero-waste, zgodnie z którą tak planujemy kampanie, aby każdą złotówkę wykorzystać w jak najbardziej efektywny sposób – nie marnując założonego budżetu. 

Swoje propozycje przedstawiliśmy właścicielom ModBiS, a pomysł został w całości zaakceptowany.

Co zrobiliśmy?

Wykonanie

Krok po kroku 

  • KROK 1: Przykucie uwagi
    Najpierw przygotowaliśmy prosty materiał promocyjny w formie 30-sekundowego spotu dla kobiet 50+. Poinformowaliśmy w nim o nowej kolekcji ubrań i rabacie dla zalogowanych klientów. 
  • KROK 2: Zmaksymalizowanie efektywności

Następnie skupiliśmy się na uzyskaniu poprzez filmik jak największej liczby konwersji:

  1. Przygotowaliśmy reklamy oparte głównie na remarketingu, czyli na cel wzięliśmy osoby powracające do sklepu. Ważną grupą docelową byli użytkownicy do nich podobni, których selekcję umożliwiają narzędzia Google Ads. To sprawiło, że mogliśmy jeszcze bardziej precyzyjnie wykorzystać budżet klienta.
  2. Zastosowaliśmy specjalną nakładkę reklamową o charakterze zakupowym – w części uruchomionych kampanii. Dzięki niej zaraz obok video pojawiły się kafelki prowadzące do konkretnych produktów w sklepie klienta. 

Rezultaty, które osiągnęliśmy dzięki filmikowi, reklamom klasycznym i nakładce zakupowej okazały się imponujące!

Co osiągnął klient?

Efekty

Wymierne i niewymierne

Oto jakie efekty udało nam się uzyskać:
▪ Dodatkowe konwersje dla sklepu internetowego, które w 3 miesiące przełożyły się na zakupy o łącznej wartości 231 000 złotych
Prawie 50% niższy koszt konwersji w porównaniu do kampanii z dynamicznym remarketingiem w Sieci Reklamowej. Zrobiliśmy to, ignorując rekomendacje Google i opierając się na własnej wiedzy i doświadczeniu. 
▪ Odkrycie nowego kanału promocyjnego dla kobiet 50+, jakim jest YouTube, co było sporym zaskoczeniem. Wcześniej mieliśmy tylko podejrzenia, że może się sprawdzić – aktualnie mamy już pewność.
Kontynuacja działań na wyższym poziomie:

    • ▪ ModBiS zdecydował się na stworzenie kolejnych bardziej profesjonalnych filmów promocyjnych z większym budżetem.
    • ▪ Otrzymaliśmy też zielone światło na dalsze dopracowywanie reklam pod kątem maksymalizacji ich efektywności.
  • +0

    dodatkowe przychody

  • -0%

    koszt konwersji

Jak wpłynęło to na nasze doświadczenie?

Wnioski

Dla nas, dla klienta, dla Ciebie

Wnioski z kampanii można wysnuć następujące: 

  • Innowacyjne pomysły można przetestować tanio i bezpiecznie
  • Rekomendacje Google nie są w stanie zastąpić wiedzy i doświadczenia fachowców. 
  • Wyjście poza schemat może stanowić punkt wyjścia do stworzenia nowego standardu.

Bonus: Kobiety 50+ to niezwykle istotna grupa użytkowniczek YouTube’a. Część swojego czasu wolnego zaczynają spędzać w podobny sposób jak ich młodsze koleżanki. To ważna lekcja do zapamiętania na wypadek podobnych tego typu kampanii.

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Weronika Gierlik doradca ds. kluczowych klientów

Weronika Gierlik
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!