Klient jest nam znany od lat, dlatego zamiast klasycznego audytu postawiliśmy na przegląd rozwiązań, które mogłyby pomóc w skalowaniu biznesu. Ze względu na pozytywne doświadczenia wybraliśmy Pinterest Ads.
Kampanie reklamowe w Pinterest
O zaletach Pinterest w kontekście reklamowym napisaliśmy już osobny artykuł. Wiedząc więc, że kanał ten:
- inspiruje do zakupu,
- sprawdza się na górze lejka,
- pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów,
- zachęca do dokonywania zakupu w innych kanałach,
zdecydowaliśmy się na użycie Pinterest Ads, przeznaczając większość posiadanego budżetu na działania prospectingowe. W omawianym studium nakłady na remarketing stanowiły ostatecznie jedynie 4% budżetu.
Skuteczne targetowanie kluczem do sukcesu
Pinterest, podobnie jak większość kanałów social media, umożliwia dokładne targetowanie poprzez przypisywanie użytkownikom odpowiednich cech i zainteresowań, bazując przy tym na przeglądanych przez nich treściach. Jako jedyny kanał w mediach społecznościowych umożliwia też kierowanie po słowach kluczowych.
Naszą strategią było wykorzystanie niemal w równym stopniu dwóch kluczowych opcji kierowania na kanale:
- zainteresowania ofertą klienta (tematyka wystroju wnętrz). W ten sposób zwiększyliśmy dotarcie przekazu do potencjalnych klientów,
- słów związanych z produktami z obszaru jego działalności – żaluzje, rolety etc. W ten sposób pozyskiwaliśmy ściśle dopasowanych użytkowników.
Pinterest Ads – dobranie kampanii w trybie smart
W ramach rozwoju działań w Pinterest Ads włączyliśmy na koncie klienta dwa rodzaje kampanii:
- Rozważanie zakupu – inspirujące treści, które skłaniają użytkowników do zapisywania pinów,
- Konwersje.
Ten podział miał za zadanie maksymalizować zasięgi w pierwszej kampanii i generować ruch oraz konwersje na stronie przy pomocy drugiej z nich.
Obrazy na miarę Pinteresta