Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • W jaki sposób skutecznie pozyskać nowych klientów, których nie uda się przyciągnąć w innych kanałach?
  • Jak wykorzystać dostępne opcje targetowania na Pintereście?
  • Co stanowi kartę przetargową Pinterest na tle innych mediów?
  • Jak osiągnęliśmy ROAS 620% w kanale skupionym na górnym lejku?

Klient

Nasz Klient i wspólne wyzwanie

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy odmiennych rozwiązań. Nasza współpraca trwa od wielu lat – z powodzeniem prowadzimy dla niego działania Google Ads oraz Facebook Ads.

Wyzwaniem było sprostanie oczekiwaniom w zakresie dotarcia do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

  • Reklama Pinterest Reklama Pinterest
  • Strategia reklamowa Strategia reklamowa
  • Analityka internetowa Analityka internetowa
  • Skalowanie biznesu Skalowanie biznesu

Wykonanie

Klient jest nam znany od lat, dlatego zamiast klasycznego audytu postawiliśmy na przegląd rozwiązań, które mogłyby pomóc w skalowaniu biznesu. Ze względu na pozytywne doświadczenia wybraliśmy Pinterest Ads.

Kampanie reklamowe w Pinterest

O zaletach Pinterest w kontekście reklamowym napisaliśmy już osobny artykuł. Wiedząc więc, że kanał ten:

  • inspiruje do zakupu,
  • sprawdza się na górze lejka,
  • pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów,
  • zachęca do dokonywania zakupu w innych kanałach,

zdecydowaliśmy się na użycie Pinterest Ads, przeznaczając większość posiadanego budżetu na działania prospectingowe. W omawianym studium nakłady na remarketing stanowiły ostatecznie jedynie 4% budżetu.

Skuteczne targetowanie kluczem do sukcesu

Pinterest, podobnie jak większość kanałów social media, umożliwia dokładne targetowanie poprzez przypisywanie użytkownikom odpowiednich cech i zainteresowań, bazując przy tym na przeglądanych przez nich treściach. Jako jedyny kanał w mediach społecznościowych umożliwia też kierowanie po słowach kluczowych. 

Naszą strategią było wykorzystanie niemal w równym stopniu dwóch kluczowych opcji kierowania na kanale:

  • zainteresowania ofertą klienta (tematyka wystroju wnętrz). W ten sposób zwiększyliśmy dotarcie przekazu do potencjalnych klientów,
  • słów związanych z produktami z obszaru jego działalności – żaluzje, rolety etc. W ten sposób pozyskiwaliśmy ściśle dopasowanych użytkowników.

Pinterest Ads – dobranie kampanii w trybie smart

W ramach rozwoju działań w Pinterest Ads włączyliśmy na koncie klienta dwa rodzaje kampanii:

  • Rozważanie zakupu – inspirujące treści, które skłaniają użytkowników do zapisywania pinów,
  • Konwersje. 

Ten podział miał za zadanie maksymalizować zasięgi w pierwszej kampanii i generować ruch oraz konwersje na stronie przy pomocy drugiej z nich.

Obrazy na miarę Pinteresta

Pinterest, podobnie jak Instagram, to platforma społecznościowa skupiająca się na obrazach. Wyzwaniem było ciekawe zaprezentowanie produktu w przestrzeni tego medium. Rolety czy żaluzje nie są łatwe do artystycznego fotografowania, dodatkowym utrudnieniem była niska jakość zdjęć z realizacji lub całkowity ich brak. Rozwiązaniem okazało się oparcie kreacji o szablon. Szablon składał się z:

  • kolorystycznego wyróżnika spójnego z CI klienta,
  • logo klienta,
  • prezentacji konkretnego produktu.

Ujednolicone szablony pozwoliły zaprezentować produkty w ciekawy i spójny sposób przyjemny dla oka. Marka łatwiej zapadała w pamięć, co pomogło w tworzeniu jej rozpoznawalności.

Pinterest Ads obrazy

 

Często, chcąc skalować biznes, skupiamy się na wzrostach w już zagospodarowanych kanałach. A przecież ich dywersyfikacją może dać jeszcze więcej!

Pinterest, jak się okazuje, świetnie sprawdza się na górze lejka, tam, gdzie chcemy docierać do nowych osób.

W opisywanym przykładzie wygenerowaliśmy CPM na poziomie 2,64 zł. I nie jest to koszt dotarcia do przypadkowych użytkowników, tylko do osób, które rzeczywiście były zainteresowane produktem. Świadczy o tym nie tylko wygenerowany przychód. W SmartYou nasze działania analizujemy za pomocą różnych narzędzi, patrząc na klientów szerzej. Po uruchomieniu kampanii Pinterest zauważyliśmy wzrosty w innych kanałach, a przychody na sklepie zaczęły rosnąć w dużo szybszym tempie.

Michał Grzemski – Senior Paid Social Specialist

Efekty kampanii

Efektem kampanii było wygenerowanie przychodu o wysokości 38 841,46 zł przy inwestycji na poziomie 6248,68 zł (w atrybucji Pinteresta 7 dni po kliknięciu, 7 dni po zaangażowaniu, 1 dzień po wyświetleniu). Ponadto zastosowanie zasad zgodnych z naszą gwarancją zero-waste przełożyło się na:

  • 0%

    zwrotu z inwestycji (ROAS)

  • +0

    wyświetlenia od użytkowników, którzy wcześniej nie znali marki

  • +0%

    wzrostu odwiedzin direct na stronie klienta

  • +0%

    przyrostu ruchu organicznego w witrynie

Mówiąc o efektach kampanii na Pinterest, nie sposób również zapomnieć o brandingu. W całym okresie działań na koncie koszt 1000 wyświetleń wyniósł zaledwie 2,64 zł – tak korzystnego wyniku nie uda nam się raczej uzyskać w żadnym innym kanale. To powoduje, że przy małym budżecie jesteśmy w stanie pokazać naszą reklamę wielu użytkownikom, co wpłynie na zwiększenie rozpoznawalności brandu. Łącząc to z obrazami w szablonie zgodnymi z identyfikacją wizualną, sprawiamy, że ludzie zaczynają kojarzyć markę, i widząc ją na kolejnych etapach lejka, będą bardziej skłonni do zakupu.

Zwiększająca się świadomość marki wpłynęła także na wyniki kanałów, które są od niej po części zależne tj. wizyty bezpośrednie i organiczne. Oczywiście oba te kanały są wypadkową wielu działań i efektem różnych kampanii, jednak mocno zwiększająca się dynamika wzrostu przychodów i użytkowników w tych źródłach po włączeniu Pinteresta daje do myślenia. Tym bardziej że w stosunku do roku poprzedniego wzrosty w analizowanym okresie wyniosły ponad 80%.

Kampania Pinterest Ads okazała się dla tego klienta prawdziwym strzałem w 10!

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot
Wróć na górę