Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • W jaki sposób skutecznie pozyskać nowych klientów, których nie uda się przyciągnąć w innych kanałach?
  • Jak wykorzystać dostępne opcje targetowania na Pintereście?
  • Co stanowi kartę przetargową Pinterest na tle innych mediów?
  • Jak osiągnęliśmy ROAS 620% w kanale skupionym na górnym lejku?

Klient

Nasz Klient i wspólne wyzwanie

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy odmiennych rozwiązań. Nasza współpraca trwa od wielu lat – z powodzeniem prowadzimy dla niego działania Google Ads oraz Facebook Ads.

Wyzwaniem było sprostanie oczekiwaniom w zakresie dotarcia do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

  • Reklama Pinterest Reklama Pinterest
  • Strategia reklamowa Strategia reklamowa
  • Analityka internetowa Analityka internetowa
  • Skalowanie biznesu Skalowanie biznesu

Wykonanie

Klient jest nam znany od lat, dlatego zamiast klasycznego audytu postawiliśmy na przegląd rozwiązań, które mogłyby pomóc w skalowaniu biznesu. Ze względu na pozytywne doświadczenia wybraliśmy Pinterest Ads.

Kampanie reklamowe w Pinterest

O zaletach Pinterest w kontekście reklamowym napisaliśmy już osobny artykuł. Wiedząc więc, że kanał ten:

  • inspiruje do zakupu,
  • sprawdza się na górze lejka,
  • pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów,
  • zachęca do dokonywania zakupu w innych kanałach,

zdecydowaliśmy się na użycie Pinterest Ads, przeznaczając większość posiadanego budżetu na działania prospectingowe. W omawianym studium nakłady na remarketing stanowiły ostatecznie jedynie 4% budżetu.

Skuteczne targetowanie kluczem do sukcesu

Pinterest, podobnie jak większość kanałów social media, umożliwia dokładne targetowanie poprzez przypisywanie użytkownikom odpowiednich cech i zainteresowań, bazując przy tym na przeglądanych przez nich treściach. Jako jedyny kanał w mediach społecznościowych umożliwia też kierowanie po słowach kluczowych. 

Naszą strategią było wykorzystanie niemal w równym stopniu dwóch kluczowych opcji kierowania na kanale:

  • zainteresowania ofertą klienta (tematyka wystroju wnętrz). W ten sposób zwiększyliśmy dotarcie przekazu do potencjalnych klientów,
  • słów związanych z produktami z obszaru jego działalności – żaluzje, rolety etc. W ten sposób pozyskiwaliśmy ściśle dopasowanych użytkowników.

Pinterest Ads – dobranie kampanii w trybie smart

W ramach rozwoju działań w Pinterest Ads włączyliśmy na koncie klienta dwa rodzaje kampanii:

  • Rozważanie zakupu – inspirujące treści, które skłaniają użytkowników do zapisywania pinów,
  • Konwersje. 

Ten podział miał za zadanie maksymalizować zasięgi w pierwszej kampanii i generować ruch oraz konwersje na stronie przy pomocy drugiej z nich.

Obrazy na miarę Pinteresta

Pinterest, podobnie jak Instagram, to platforma społecznościowa skupiająca się na obrazach. Wyzwaniem było ciekawe zaprezentowanie produktu w przestrzeni tego medium. Rolety czy żaluzje nie są łatwe do artystycznego fotografowania, dodatkowym utrudnieniem była niska jakość zdjęć z realizacji lub całkowity ich brak. Rozwiązaniem okazało się oparcie kreacji o szablon. Szablon składał się z:

  • kolorystycznego wyróżnika spójnego z CI klienta,
  • logo klienta,
  • prezentacji konkretnego produktu.

Ujednolicone szablony pozwoliły zaprezentować produkty w ciekawy i spójny sposób przyjemny dla oka. Marka łatwiej zapadała w pamięć, co pomogło w tworzeniu jej rozpoznawalności.

Pinterest Ads obrazy

 

Często, chcąc skalować biznes, skupiamy się na wzrostach w już zagospodarowanych kanałach. A przecież ich dywersyfikacją może dać jeszcze więcej!

Pinterest, jak się okazuje, świetnie sprawdza się na górze lejka, tam, gdzie chcemy docierać do nowych osób.

W opisywanym przykładzie wygenerowaliśmy CPM na poziomie 2,64 zł. I nie jest to koszt dotarcia do przypadkowych użytkowników, tylko do osób, które rzeczywiście były zainteresowane produktem. Świadczy o tym nie tylko wygenerowany przychód. W SmartYou nasze działania analizujemy za pomocą różnych narzędzi, patrząc na klientów szerzej. Po uruchomieniu kampanii Pinterest zauważyliśmy wzrosty w innych kanałach, a przychody na sklepie zaczęły rosnąć w dużo szybszym tempie.

Michał Grzemski – Senior Paid Social Specialist

Efekty kampanii

Efektem kampanii było wygenerowanie przychodu o wysokości 38 841,46 zł przy inwestycji na poziomie 6248,68 zł (w atrybucji Pinteresta 7 dni po kliknięciu, 7 dni po zaangażowaniu, 1 dzień po wyświetleniu). Ponadto zastosowanie zasad zgodnych z naszą gwarancją zero-waste przełożyło się na:

  • 0%

    zwrotu z inwestycji (ROAS)

  • +0

    wyświetlenia od użytkowników, którzy wcześniej nie znali marki

  • +0%

    wzrostu odwiedzin direct na stronie klienta

  • +0%

    przyrostu ruchu organicznego w witrynie

Mówiąc o efektach kampanii na Pinterest, nie sposób również zapomnieć o brandingu. W całym okresie działań na koncie koszt 1000 wyświetleń wyniósł zaledwie 2,64 zł – tak korzystnego wyniku nie uda nam się raczej uzyskać w żadnym innym kanale. To powoduje, że przy małym budżecie jesteśmy w stanie pokazać naszą reklamę wielu użytkownikom, co wpłynie na zwiększenie rozpoznawalności brandu. Łącząc to z obrazami w szablonie zgodnymi z identyfikacją wizualną, sprawiamy, że ludzie zaczynają kojarzyć markę, i widząc ją na kolejnych etapach lejka, będą bardziej skłonni do zakupu.

Zwiększająca się świadomość marki wpłynęła także na wyniki kanałów, które są od niej po części zależne tj. wizyty bezpośrednie i organiczne. Oczywiście oba te kanały są wypadkową wielu działań i efektem różnych kampanii, jednak mocno zwiększająca się dynamika wzrostu przychodów i użytkowników w tych źródłach po włączeniu Pinteresta daje do myślenia. Tym bardziej że w stosunku do roku poprzedniego wzrosty w analizowanym okresie wyniosły ponad 80%.

Kampania Pinterest Ads okazała się dla tego klienta prawdziwym strzałem w 10!

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?

Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?
Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.
Przeczytaj więcej

Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique

Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique
Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.
Przeczytaj więcej

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot
Wróć na górę