Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • W jakim celu należy oddzielać kampanie brandowe w Google Search? 
  • Jaką rolę odgrywa struktura konta oraz implementacja dedykowanych skryptów w Google Ads?
  • Dlaczego skuteczna kampania Google Ads potrzebuje zarówno dobrego specjalisty SEM, jak i automatyzacji na poziomie narzędzi?
  • Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Klient

Nasz Klient i wspólne wyzwanie

Zrzutka.pl to narzędzie do tworzenia zbiórek internetowych na dowolny cel, taki jak prezent, wyjazd, własny biznes, czy akcja charytatywna. Korzystanie z serwisu jest darmowe, a biznes funkcjonuje dzięki darowiznom od jego użytkowników. 

Wyzwaniem dla nas było stworzenie strategii realizującej jednocześnie różne cele biznesowe i charytatywne, jak również zbudowanie przejrzystej struktury konta, umożliwiającej optymalizację rezultatów różnorodnych działań reklamowych i rozpoznawanie problemów wymagających automatyzacji (SmartSkrypty). 

  • Google Search Google Search
  • Remarketing Remarketing
  • Strategia reklamowa Strategia reklamowa
  • Analityka internetowa Analityka internetowa

Wykonanie

Pracę z klientem rozpoczęliśmy od audytu konta Google Ads, po opracowaniu którego klient zdecydował się na zlecenie nam obsługi kampanii reklamowych.  Dokument opisujący dotychczasowe błędy, niewykorzystane szanse oraz rekomendacje strategiczne miał ponad 30 stron, na których znajdowały się m.in. działania opisane w poniższym case study.

Do case study wybraliśmy te z nich, na podstawie których wyraźnie widać, jak ważna jest rola zarówno specjalisty SEM jako stratega, jak i automatyzacji w kampanii Google Ads (SmartSkrypty). 

Kampanie brandowe w Google Search

Kampanie brandowe generują wysoki procent konwersji, ale nie funkcjonują w pojedynkę. Znajdują się na samym końcu lejka sprzedażowego i oddziałują na użytkowników, którzy już znają markę i są gotowi na skorzystanie z jej usług, co wymaga wielokrotnego kontaktu z reklamą na wcześniejszych etapach. Jest to problematyczne na poziomie analityki internetowejruch brandowy w kampanii Google wpływa na ocenę skuteczności pozostałych działań, co utrudnia specjaliście SEM wdrażanie najbardziej optymalnych strategii.

Dlatego ze względu na silny wizerunek klienta na polskim rynku, uruchomiliśmy dwa osobne konta Google Ads w celu wyodrębnienia kampanii uwzględniających brand. Wykluczyliśmy również remarketing z kampanii brandowej – na podstawie testu A/B sprawdziliśmy, że w przypadku Zrzutki.pl to działanie generuje niepotrzebne koszty. Przygotowanie konta do uruchomienia kampanii, a następnie przeprowadzenia testów potwierdzających założenia było jednym z kluczowych zadań specjalisty SEM w tym okresie. 

Struktura konta Google Ads i zarządzanie strategią

Skuteczne zarządzanie strategią marketingową w obszarze Google Ads jest możliwe dzięki przejrzystej organizacji konta. Jeśli specjalista SEM poukłada strukturę w taki sposób, aby orientować się w rezultatach kampanii bez pogłębionych analiz, jest w stanie podejmować dobre decyzje strategiczne w czasie codziennych prac optymalizacyjnych.

Zrzutka.pl wymagała od nas podejścia realizującego jednocześnie różne cele biznesowe i charytatywne. Każda z kampanii na obu kontach Google Ads musiała mieć zatem przypisany konkretny, odpowiedni cel. Rozdzieliliśmy działania zachęcające do tworzenia nowych zbiórek i pozyskujące wpłaty na istniejące. 

Pojawiła się również kwestia potencjalnych kontrowersji związanych z reklamowaniem obok siebie różnych kategorii tematycznych zbiórek (jak na przykład zbiórka na zakup basenu i leczenie raka) która w kreacjach reklam dynamicznych mogła wzbudzać negatywne emocje w stosunku do brandu. Problem ten rozwiązaliśmy za pomocą automatyzacji – dedykowany SmartSkrypt, który opiszemy w kolejnej części case study, stanowił istotne wsparcie dla stratega w pracy nad strukturą konta.

Higiena konta to nie tylko struktura, ale także klarowne cele i analityka internetowa. Poza konfiguracją konkretnych celów w Google Ads i Google Analytics, ważna jest weryfikacja rentowności działań, która zgodnie z założeniami zero-waste, jest priorytetem. Dlatego po przejęciu kampanii dla Zrzutki.pl w pierwszej kolejności zadbaliśmy o mierzenie źródła przychodu w całości – dodaliśmy do konwersji darowiznę przy wypłacie pieniędzy ze zbiórek oraz położyliśmy nacisk na optymalizację kampanii na podstawie przekazania darowizn.

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Smartskrypty, czyli automatyzacja w kampanii

Skuteczna kampania reklamowa potrzebuje zarówno dobrego specjalisty SEM, jak i automatyzacji, która wspiera go w analizie danych według określonych parametrów, informuje o konkretnych sytuacjach, kiedy należy szybko zareagować, a także wprowadza automatyczne zmiany w kampaniach, które nie są możliwe z poziomu funkcjonalności konta lub byłyby czasochłonne. Zero-waste wykorzystuje w tym celu SmartSkrypty. 

W kampanii Zrzutka.pl wykorzystaliśmy 12 SmartSkryptów z puli naszych autorskich narzędzi do pracy według metodologii zero-waste oraz stworzyliśmy 3 dedykowane rozwiązania, wspierające pracę stratega. Na przykład skrypt wykluczający wyszukiwania konkretnych zrzutek niezawierajace nazwy marki. Dzięki temu mogliśmy pracować na dwóch kontach Google Ads, a także stworzyć kampanię brandową w ramach DSA, która zbiera dynamiczne zapytania i dostosowuje reklamy. Dostarcza ona 25% wszystkich kliknięć na koncie!

Za pomocą dedykowanego SmartSkryptu rozwiązaliśmy również problem, który powodował, że pewien procent promowanych zbiórek stanowiły te zakończone, na które nie można było dokonać wpłaty. Stając naprzeciw tego wyzwania, zautomatyzowaliśmy plik produktowy, w taki sposób, że odświeża się co 6 godzin.  

TAJNIKI MARKETINGU ZERO-WASTE

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:

Czytaj więcej

Efekty kampanii

Wdrożenie strategii zero-waste zawierającej wyżej opisane rozwiązania przyniosło satysfakcjonujące rezultaty natychmiast po rozpoczęciu współpracy. Poniżej przedstawiamy rezultaty zestawiając dane z okresu na 90 dni przed i po podpisaniu umowy na obsługę Google Ads:

  • +0%

    wzrost współczynnika ROAS (zwrot z inwestycji)

  • +0%

    zwiększenie wartości przychodu

  • -0%

    zmniejszenie kosztu założenia zrzutki

  • -0%

    spadek kosztu pozyskania wpłaty na zrzutkę

We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie – mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty. Wszystko dzieje się bardzo szybko i działa jak w zegarku!

Michał Starzyński CEO Zrzutka.pl

Sprawdź, jak prowadzona jest Twoja kampania. Zapytaj o bezpłatny audyt!

Poproś o Smartcheck –  audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystanych szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę