Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Z CZYM SIĘ ZMIERZYLIŚMY?

Wyzwanie

Tołpa to rozpoznawalna marka wysokiej jakości kosmetyków. Jej produkty dostępne są w wielu sklepach internetowych i stacjonarnych na terenie całej Europy. Naturalne składniki i dopracowany wizerunek wyróżniają je spośród innych kosmetyków na rynku.

Mając na celu długofalowe zwiększenie przychodów generowanych przez sklep internetowy, klient zgłosił się do nas z prośbą o zbadanie jego wydajności sprzedażowej, ocenę funkcjonalności oraz znalezienie sposobów na zwiększenie liczby subskrypcji na newsletter. Wyczerpujące raporty analityczne systematycznie uzupełnialiśmy o praktyczne rekomendacje biznesowe, technologiczne i marketingowe, które przełożyły się na rzeczywisty wzrost zaangażowania użytkowników w serwisie klienta.

JAK ROZWIĄZALIŚMY PROBLEM?

Rozwiązanie

Przyjęliśmy sprawdzony model analizy trzyczęsciowej, aby zidentyfikować główne problemy sklepu. Skupiliśmy się na trzech obszarach działań: pozyskiwaniu ruchu, zachowaniu użytkowników oraz sprzedaży. Narzędzie Google Analytics posłużyło nam do zobrazowania ruchu na stronie oraz rozpoznania bieżących trendów i anomalii. Odszukaliśmy mocne i słabe strony sklepu, które przy równoległej weryfikacji działań po stronie klienta wykorzystaliśmy do zwiększenia liczby transakcji.

Z uwagi na długofalowość celu obranego przez klienta, przygotowywaliśmy trzy rodzaje raportów: kwartalne, półroczne oraz roczne. Przy każdej iteracji udoskonalaliśmy zestaw narzędzi, aby maksymalnie zwiększyć ich użyteczność w projekcie. System sprawdził się jako elastyczne rozwiązanie zarówno dla klienta, jak i dla nas. Sekwencyjność raportów pozwoliła na weryfikację wstępnych założeń oraz dostosowanie kierunku kampanii do zmieniających się warunków.

Wzajemne zrozumienie i podtrzymanie codziennej komunikacji uważamy za kluczowe, dlatego w czasie prac nad kampanią byliśmy w stałym kontakcie z klientem. Rozwiązywaliśmy problemy z interpretacją treści analiz i pogłębialiśmy zagadnienia, które były niejasne. Naszym nadrzędnym celem była jasność i efektywność wdrażanych rekomendacji.

Zakres działań

Co zrobiliśmy?

Wykorzystaliśmy Google Analytics oraz inne narzędzia analityczne, aby długofalowo zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym Tołpa. Przy wyborze narzędzi kierowaliśmy się dokładnością i wszechstronnością. Szczegółowa analiza pozwoliła na obiektywną ocenę kanałów marketingowych jako całości. Regularne raporty weryfikowały ich efektywność w kontekście głównych celów sprzedażowych. Stale udoskonalaliśmy formę graficzną raportów, które dzięki wizualizacji danych były przystępne i zrozumiałe dla klienta.

Działania analityczne uzupełniliśmy o niestandardowe grupowanie kanałów i treści. Uporządkowaliśmy je w logiczną strukturę, którą następnie przebadaliśmy pod kątem profilów i preferencji użytkowników strony. Grupowanie kanałów i treści pozwoliło na rzeczową ocenę ich wydajności oraz utworzenie segmentów danych dedykowanych poszczególnym rodzajom produktów i usług. Zrozumienie zachowania użytkowników miało kluczowe znaczenie dla rozwiązania problemów sprzedażowych i zwiększenia konwersji w sklepie Tołpa.

  • Okresowe raporty analityczne Okresowe
    raporty analityczne
  • Consulting analityczny Consulting
    analityczny
  • Zaawansowane wsparcie Google Analytics Zaawansowane wsparcie
    Google Analytics
  • Wizualizacja danych Wizualizacja
    danych
  • Obiektywna ocena wartości kanałów Obiektywna ocena
    wartości kanałów

CO OSIĄGNĄŁ KLIENT?

Wyniki prac

Przygotowane przez nas raporty zawierały rzeczywiste dane zbiorcze, które przełożyły się na rekomendacje i działania po stronie klienta. Wykryliśmy problemy z funkcjonalnością mobilnej wersji sklepu, których rozwiązanie doprowadziło do zwiększenia przychodów z tej platformy o 112% w skali roku. Optymalizacja układu i sposobu prezentacji treści na stronie pozwoliła na osiągnięcie wzrostu nowych subskrypcji na newsletter aż o 68,9% year-over-year. Raporty analityczne umożliwiły również wykrycie błędnych wdrożeń dokonywanych przez inne firmy partnerskie klienta, wprowadzenie poprawek elementów na stronie internetowej oraz zwiększenie miesięcznych oszczędności dzięki rezygnacji z nieopłacalnych kanałów i umiejętnym przekierowaniu ruchu.

  • +0%

    wzrost przychodów z platformy mobilnej

  • +0%

    wzrost subskrypcji na newsletter

  • +0%

    wzrost transakcji z kanału AdWords

JAK WPŁYNĘŁO TO NA NASZE DOŚWIADCZENIE?

Wnioski

Nasz klient, producent naturalnych kosmetyków Tołpa, zyskał na przemyślanych działaniach analitycznych i praktycznych rekomendacjach biznesowych. Na jego przykładzie pokazujemy, jak wiele korzyści przynosi analityka. Z pomocą danych zbiorczych poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Długofalowa współpraca z klientem wiele nas nauczyła i pozwoliła docenić możliwości, jakie oferują raporty okresowe. Stała weryfikacja, elastyczność i mierzalna efektywność pozwoliły na szybką reakcję na zmieniające się trendy i wykorzystanie nadarzających się okazji. Dzięki stałemu kontaktowi z klientem aktualizowaliśmy założenia i pomagaliśmy w interpretacji raportów.

Agencja SmartYou od początku współpracy z pełnym profesjonalizmem i zaangażowaniem podchodziła do swoich obowiązków. Otrzymaliśmy od niej pełną analizę i wnioski z dotychczas prowadzonych kampanii naszej firmy. Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię. Polecamy!

Agnieszka Pełka-Szajowska kierownik działu marketingu Torf Corporation - Fabryka Leków Sp. z o.o.

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google AdWords

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google AdWords sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google AdWords
Google AdWords stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Weronika Gierlik doradca ds. kluczowych klientów

Weronika Gierlik
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej

OK!