Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

O CZYM PRZECZYTASZ - KRÓTKO I NA TEMAT

Streszczenie

Co jest tematem naszego studium przypadku?

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele. Na przykładzie sklepu internetowego L’Occitane odkrywamy metodę pracy z agencją, dzięki której biznes rośnie jak na drożdżach i dzieląc się trzema rozwiązaniami strategicznymi dla e-commerce, zdradzamy, jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%. 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ - W KILKU SŁOWACH

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • Jakie 3 rozwiązania strategiczne polecamy dla sklepów online?
  • Jakie kompetencje są potrzebne, żeby sklep internetowy dobrze się rozwijał?
  • Jak współpracować z agencją reklamową, żeby Twój biznes rósł jak na drożdżach?
  • W jaki sposób razem z L’Occitane zwiększyliśmy ilość transakcji w czasie pandemii o 117%?

NASZ KLIENT I KONTEKST CASE STUDY

Klient

Nasz klient i jego sytuacja

L’Occitane to wysokiej jakości naturalne kosmetyki zainspirowane art de vivre południowej Francji i prowansalskim pięknem. Marka stawia na zrównoważone pozyskiwanie surowców i społeczną odpowiedzialność, a produkty są sprzedawane na całym świecie w sklepach stacjonarnych oraz przez internet. 

Współpraca pomiędzy polskim oddziałem L’Occitane i SmartYou rozpoczęła się już w 2017 roku i od początku przebiega wzorcowo w zakresie określania priorytetów, organizacji oraz komunikacji, co przekłada się na wyniki kampanii. Kiedy rozpoczęła się pandemia, L’Occitane postanowiło sobie za cel dalszy wzrost. Razem udało nam się zwiększyć liczbę transakcji w sklepie internetowym aż o 117%!

Zakres usług

  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach wyszukiwania
  • Zakupy Google Zakupy Google
  • Remarketing Remarketing
  • Kampania wideo Kampania wideo
  • Google Analytics Google Analytics
  • Facebook Ads Facebook Ads
  • Obiektywna ocena wartości kanałów Obiektywna ocena wartości kanałów
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe wnioski i porady

Krok po kroku

Wykonanie

PODZIAŁ KOMPETENCJI I SPOSÓB WSPÓŁPRACY Z AGENCJĄ

Punktem wyjścia do osiągnięcia celów sprzedażowych w pandemii był wypracowany w poprzednich latach sposób współpracy pomiędzy SmartYou i L’Occitane oraz odpowiedni podział kompetencji. L’Occitane, jak wiele biznesów, nie zatrudnia specjalisty SEM – zaangażowanie agencji jest bardziej opłacalne niż pracownik z tak wąską specjalizacją na etacie. Jednocześnie firma posiada dział marketingu zarządzający m. in. strategią komunikacji, kalendarzem promocji i przygotowywaniem grafik

To bardzo ważne, że te elementy są opracowywane wewnątrz firmy, przez osoby, które mają dostęp do danych sprzedażowych, informacji o klientach z pierwszej ręki oraz pełnej historii działań – one najlepiej wiedzą i najszybciej mogą zweryfikować, co się sprawdza i jakie pomysły są najlepsze. Jednocześnie L’Occitane jest w regularnym kontakcie ze SmartYou, informując o planach, dostarczając materiały do kampanii reklamowych i posiadając pełne zaufanie do proponowanych przez nas strategii i rozwiązań w zakresie kampanii reklamowych. 

Częstym błędem jest przekazywanie kampanii reklamowych pracownikom wewnątrz firmy, którym niestety brak doświadczenia i umiejętności w tym zakresie. Podobnie sprawa wygląda w przypadku agencji z szerokim wachlarzem usług, gdzie obszar PPC jest traktowany jako „dodatek” do innych działań marketingowych. W obu wariantach efekty mogą okazać się dalekie od zadowalających. PPC możemy porównać do programowania – to zaawansowana dziedzina, która wymaga specjalistycznych kompetencji. Natomiast do projektowania skutecznej komunikacji niezbędna jest znajomość biznesu od podszewki, więc najlepiej kiedy odbywa się to wewnętrznie.

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Komunikacja i kalendarz promocji to elementy, które powinny być kreowane wewnątrz firmy. Reklama online może być zlecana na zewnątrz. Pamiętaj, że to zaawansowana dziedzina, wymagająca specjalistycznych kompetencji, a regularna komunikacja z agencją to klucz do sukcesu.

TRZY ROZWIĄZANIA STRATEGICZNE DLA SKLEPÓW INTERNETOWYCH 

Wzrost liczby transakcji w 2020 roku o 117% to wynik regularnego wprowadzania nowych produktów i promocji w sklepie internetowym L’Occitane oraz właściwych strategii w kampaniach reklamowych, z których trzy szczególnie rekomendujemy dla e-commerce. 

1. BESTSELLERY W KAMPANII PRODUKTOWEJ GOOGLE

Za pomocą naszego autorskiego SmartSkryptu zbieraliśmy informacje o najbardziej popularnych produktach w różnych kanałach sprzedaży i przesyłaliśmy je z Google Analytics do Google Ads poprzez Merchant Center. Od października 2020  promowaliśmy te bestsellery w dedykowanej kampanii Google Shopping – wygenerowały one aż 28% przychodu w ostatnim kwartale! 

Zarówno Google, jak i Facebook oferuje bardzo wiele możliwości, jednak są obszary, w których pojawiają się również ograniczenia. W SmartYou robimy reklamy w oparciu o metodologię zero-waste, która m.in. zakłada, że poszukujemy niewykorzystanych szans w kampaniach naszych klientów w celu zwiększenia ich rentowności. Nasze autorskie rozwiązania rozbudowują funkcjonalności platform reklamowych i wspierają efektywną pracę specjalistów. Nazywamy je SmartSkryptami.

Maciej Tyśper Quality Leader & Partner SMARTYOU

Promuj produkty, które się najlepiej sprzedają. Takie dane znajdziesz nie tylko w systemie sprzedażowym, ale też w Google Analytics – to stąd za pomocą autorskich rozwiązań możesz importować dane do kampanii reklamowych!

2. KAMPANIE DISCOVERY OBOK STANDARDOWYCH REKLAM GDN

W 2020 roku Google wprowadziło nowy format reklamowy – kampanie Discovery. Są to reklamy multimedialne nastawione na generowanie konwersji, prezentujące ofertę m. in. na stronie głównej YouTube, w Google Discover oraz na kartach „Oferty” i „Społeczności” w GmailuTestowanie nowości w kontekście, w którym potencjalnie mogą się sprawdzić, to ważny element strategii marketingowej. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie kampanii Discovery obok standardowych reklam GDN do promocji nowości i akcji sezonowych L’Occitane. Dzięki temu w porównaniu do 2019 roku trzykrotnie zwiększyliśmy zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS) w sieci reklamowej Google!

Przykładowa reklama Discovery

Testuj nowości w Google i na Facebooku. Zwróć uwagę na formaty multimedialne, dzięki którym Twoja oferta będzie wyglądała bardziej atrakcyjnie. Przetestuj kampanie Discovery!

3. REMARKETING KIEROWANY DO NAJBARDZIEJ AKTYWNEJ GRUPY

Każda dobra strategia marketingowa uwzględnia dotarcie do użytkowników, którzy już weszli w interakcję z marką za pomocą remarketingu, ponieważ ta grupa ma największy potencjał zakupowy. W kampanii L’Occitane w 2020 roku postanowiliśmy być jeszcze bardziej precyzyjni i wyłoniliśmy 25% użytkowników, którzy spędzili najwięcej czasu na stronie internetowej. To do nich skierowaliśmy reklamy na Facebooku, co przyczyniło się do tego, że w podsumowaniu rocznym  remarketing wygenerował ponad jedną trzecią przychodów z tego kanału!  

Inwestuj w remarketing, czyli reklamy do tych użytkowników, którzy już znają Twój biznes. Skoncentruj się na tych najbardziej zaangażowanych – to grupa, którą najłatwiej zachęcić do zakupu.

Co osiągnął klient?

Efekty kampanii

EFEKTY KAMPANII POD SKRZYDŁAMI SMARTYOU

W 2020 roku, pomimo pandemii, sklep internetowy L’Occitane rósł jak na drożdżach. Dzięki udanej współpracy zespołu L’Occitane i SmartYou oraz precyzyjnym i efektywnym działaniom marketingowym rezultaty działań reklamowych przerosły nasze oczekiwania. Tym bardziej, że budżet na Google i Facebook Ads był niższy o 17% w porównaniu do 2019 roku i w związku z tym dotarliśmy do o 19% mniejszej liczby użytkowników.

Poniżej przedstawiamy dane dla całego sklepu L’Occitane oraz wyniki kampanii Facebook Ads oraz Google Ads z wykluczeniem kampanii na frazy brandingowe:

  • +0%

    liczba transakcji w sklepie L’Occitane

  • +0%

    przychody w sklepie L’Occitane

  • +0%

    współczynnik konwersji w sklepie L’Occitane

  • +0%

    zwrot z inwestycji w kampanię Google (ROAS)

  • +0%

    liczba transakcji z kampanii Google Ads

  • +0%

    przychody z kampanii Google Ads

  • +0%

    zwrot z inwestycji w kampanię Facebook Ads (ROAS)

  • +0%

    liczba transakcji z kampanii Facebook Ads

  • +0%

    przychody z kampanii Facebook Ads

Nie ma lepszego sposobu na rozwój biznesu niż zbudowanie zespołu kompetentnych specjalistów i dobrej współpracy pomiędzy nimi. Dlatego SmartYou to agencja o wąskiej specjalizacji, stanowiąca alternatywę dla zatrudnienia doświadczonego specjalisty PPC, którego koszt jako pracownika etatowego jest bardzo wysoki. Wierzymy, że wąska specjalizacja to w każdym przypadku gwarancja wysokiej jakości, a przy tak specjalistycznych obszarach jak PPC – jest to konieczne.

Kiedy większość agencji idzie w stronę rozszerzania wachlarza usług, my skupiamy się na dopieszczaniu naszej metodologii zero-waste, tworzeniu narzędzi, które wspierają pracę specjalistów oraz edukacji. Reklama w internecie rozwija się bardzo szybko i trzeba trzymać rękę na pulsie, żeby wykorzystywać potencjał platform reklamowych w 100%.

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi – agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach. Kampanie w Google Ads i na Facebooku, które SmartYou dla nas przeprowadzi są świetnie zaplanowane i przynoszą oczekiwane wyniki. Jesteśmy bardzo zadowoleni i szczerze rekomendujemy współpracę ze SmartYou. 

Magdalena Wytrębowicz L'Occitane

Sprawdź, jak prowadzona jest Twoja kampania. Zapytaj o bezpłatny audyt!

Poproś o Smartcheck –  audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystanych szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Po czym rozpoznać dobrze prowadzoną kampanię Google Shopping. Jak zwiększyliśmy przychód na Armadesi.pl o 177%

Kampanie produktowe, zwane również jako Google Shopping lub PLA, generują największe zyski dla sklepów internetowych. Jeśli nie są rentowne lub zwrot z inwestycji (ROAS) nie zapiera tchu w piersiach, najprawdopodobniej nie są odpowiednio prowadzone, przez co budżet reklamowy się marnuje…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Po czym rozpoznać dobrze prowadzoną kampanię Google Shopping. Jak zwiększyliśmy przychód na Armadesi.pl o 177%
To, co uwidacznia się na pierwszy rzut oka to przede wszystkim PRAKTYCZNE podejście do klienta w bardzo miłej i przyjaznej atmosferze. Rzetelność prowadzenia kampanii, stałe ulepszenia, stała opieka i monitoring działań jest tutaj bezkonkurencyjny.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!