Skontaktuj się z nami

+48 ‭573 166 009
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Z CZYM SIĘ ZMIERZYLIŚMY?

Wyzwanie

Dami Zabawki to sklep internetowy, oferujący gry edukacyjne i zabawki dla dzieci. Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem

JAK ROZWIĄZALIŚMY PROBLEM?

Rozwiązanie

Po analizie dotychczasowych działań dla marki w obu kanałach, zgodnych z naszymi standardami pracy oraz gwarancją zero-waste, zdecydowaliśmy się na rozwój strategii w dwóch kierunkach. Pierwszym z nich było  dotarcie do nowych grup klientów, zainteresowanych ofertą sklepu (czyli głównie do rodziców lub osób, szukających produktów na prezent). Działania te postanowiliśmy połączyć ze wzmocnieniem udziału remarketingu w przychodach, między innymi poprzez zmniejszenie liczby porzuconych koszyków. Ustaliliśmy również, że dobrym krokiem będzie zwiększenie wartości obecnych klientów w czasie. 

Zakres działań

Co zrobiliśmy?

W pierwszej kolejności postawiliśmy na rozbudowę kampanii remarketingowych dla obu kanałów. Poszerzyliśmy kampanie retargetingowe o użytkowników, którzy dokonali już zakupu w sklepie, jednak nie w ostatnich 30 dniach. Działania te miały na celu przede wszystkim zmniejszenie liczby porzuconych koszyków, a także zwiększenie liczby powracających klientów oraz wzrostu ich wartości całkowitej.

Równolegle pracowaliśmy nad usprawnieniem kampanii produktowych. Na koncie Facebook Ads poszerzyliśmy zakres kampanii, opartych na feedzie o zestawy reklam z kierowaniem na profilowane pod klienta zainteresowania (wyłącznie do nowych klientów). Atrakcyjność reklam zwiększyliśmy dodatkowo odświeżonymi kreacjami reklamowymi, nawiązującymi do radości i marzeń dziecka. 

W przypadku Google Ads wykorzystaliśmy natomiast inteligentne kampanie shoppingowe. Wprowadziliśmy dla nich dodatkowe podziały zestawów produktów (np. na podstawie marżowości lub ekspozycji w ramach oferty specjalnej), aby w dokładniejszy sposób zarządzać kosztami za wynik dla poszczególnych kategorii. W celu uszczelnienia wydatków w pozostałych kampaniach Google Ads, na bieżąco analizowaliśmy również raporty wyszukiwanych haseł, aby następnie dodawać nowe wykluczające słowa kluczowe na konto. W ten sposób niwelowaliśmy zbędne koszty na frazy niezwiązane z dostępnymi w sklepie produktami.

  • Zakupy Google Zakupy Google
  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach wyszukiwania
  • Remarketing, w tym dynamiczny Remarketing, w tym dynamiczny
  • Facebook Ads Facebook Ads

CO OSIĄGNĄŁ KLIENT?

Wyniki prac

Dla klienta Dami zabawki grudzień był zazwyczaj szczytowym miesiącem sezonu. Dzięki rozbudowie kampanii Facebook Ads pozyskaliśmy w marcu 2020 r. o 127% więcej zakupów w witrynie w porównaniu do grudnia 2019. Kolejne działania na koncie Google Ads wygenerowały natomiast we wspomnianym wyżej okresie o 40% więcej transakcji.

W każdym z kanałów wzrosły także wartości konwersji – dla Facebook Ads o 92%, natomiast dla kampanii produktowych w Google Ads o 21% – przy zachowaniu zbliżonego poziomu wydatków na reklamy. Dla obu kanałów reklamowych zwiększył się również udział przypisywanych transakcji w modelu atrybucji, skupiającym się na pierwszej interakcji: dla Google Ads o 27%, a dla Facebook Ads o 50%. 

Podsumowując, w porównaniu marca 2020 do tego samego miesiąca w poprzednim roku widać, że wspomniane kanały doprowadziły do wzrostu przychodów sklepu internetowego o 157%.

  • +0%

    wzrost przychodów dzięki Google Ads i Facebook Ads

  • +0%

    wzrost wartości konwersji z Facebook Ads

  • +0%

    wzrost transakcji z Google Ads

JAK WPŁYNĘŁO TO NA NASZE DOŚWIADCZENIE?

Wnioski

Kluczem do sukcesu okazał się etap analizy dotychczasowych działań, dzięki któremu wybraliśmy obszary do dalszego rozwoju, generujące największe przychody dla klienta. Rozbudowując elementy, które zadziałały w pierwszych miesiącach współpracy, a także wprowadzając nowe rozwiązania, zgodne z naszymi autorskimi założeniami zero-waste, udało się podtrzymać zadowalające wyniki bez zwiększania budżetu reklamowego. Facebook Ads i Google Ads stały się dla naszego klienta rentownymi kanałami sprzedaży również poza szczytowym sezonem. 

Przyznaję, że jestem bardzo zadowolona z efektów współpracy z agencją SmartYou mimo, że wcześniej nie miałam z działaniami SEM dobrych doświadczeń. Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie „drugą Gwiazdką” pod względem obrotów w marcu. Powiększyło się grono naszych klientów, zarówno poprzez aktywizację tych, którzy już nas znali jak i przez dotarcie do zupełnie nowych odbiorców.  Widocznie wzrosło zainteresowanie ofertą sklepu i to nie tylko w sezonie, ale także poza nim.

Paulina Pataj Dami Zabawki

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?

Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?
Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.
Przeczytaj więcej

Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique

Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique
Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.
Przeczytaj więcej

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?
Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot
Wróć na górę