Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Z CZYM SIĘ ZMIERZYLIŚMY?

Wyzwanie

Dami Zabawki to sklep internetowy, oferujący gry edukacyjne i zabawki dla dzieci. Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem

JAK ROZWIĄZALIŚMY PROBLEM?

Rozwiązanie

Po analizie dotychczasowych działań dla marki w obu kanałach, zgodnych z naszymi standardami pracy oraz gwarancją zero-waste, zdecydowaliśmy się na rozwój strategii w dwóch kierunkach. Pierwszym z nich było  dotarcie do nowych grup klientów, zainteresowanych ofertą sklepu (czyli głównie do rodziców lub osób, szukających produktów na prezent). Działania te postanowiliśmy połączyć ze wzmocnieniem udziału remarketingu w przychodach, między innymi poprzez zmniejszenie liczby porzuconych koszyków. Ustaliliśmy również, że dobrym krokiem będzie zwiększenie wartości obecnych klientów w czasie. 

Zakres działań

Co zrobiliśmy?

W pierwszej kolejności postawiliśmy na rozbudowę kampanii remarketingowych dla obu kanałów. Poszerzyliśmy kampanie retargetingowe o użytkowników, którzy dokonali już zakupu w sklepie, jednak nie w ostatnich 30 dniach. Działania te miały na celu przede wszystkim zmniejszenie liczby porzuconych koszyków, a także zwiększenie liczby powracających klientów oraz wzrostu ich wartości całkowitej.

Równolegle pracowaliśmy nad usprawnieniem kampanii produktowych. Na koncie Facebook Ads poszerzyliśmy zakres kampanii, opartych na feedzie o zestawy reklam z kierowaniem na profilowane pod klienta zainteresowania (wyłącznie do nowych klientów). Atrakcyjność reklam zwiększyliśmy dodatkowo odświeżonymi kreacjami reklamowymi, nawiązującymi do radości i marzeń dziecka. 

W przypadku Google Ads wykorzystaliśmy natomiast inteligentne kampanie shoppingowe. Wprowadziliśmy dla nich dodatkowe podziały zestawów produktów (np. na podstawie marżowości lub ekspozycji w ramach oferty specjalnej), aby w dokładniejszy sposób zarządzać kosztami za wynik dla poszczególnych kategorii. W celu uszczelnienia wydatków w pozostałych kampaniach Google Ads, na bieżąco analizowaliśmy również raporty wyszukiwanych haseł, aby następnie dodawać nowe wykluczające słowa kluczowe na konto. W ten sposób niwelowaliśmy zbędne koszty na frazy niezwiązane z dostępnymi w sklepie produktami.

  • Zakupy Google Zakupy Google
  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach wyszukiwania
  • Remarketing, w tym dynamiczny Remarketing, w tym dynamiczny
  • Facebook Ads Facebook Ads

CO OSIĄGNĄŁ KLIENT?

Wyniki prac

Dla klienta Dami zabawki grudzień był zazwyczaj szczytowym miesiącem sezonu. Dzięki rozbudowie kampanii Facebook Ads pozyskaliśmy w marcu 2020 r. o 127% więcej zakupów w witrynie w porównaniu do grudnia 2019. Kolejne działania na koncie Google Ads wygenerowały natomiast we wspomnianym wyżej okresie o 40% więcej transakcji.

W każdym z kanałów wzrosły także wartości konwersji – dla Facebook Ads o 92%, natomiast dla kampanii produktowych w Google Ads o 21% – przy zachowaniu zbliżonego poziomu wydatków na reklamy. Dla obu kanałów reklamowych zwiększył się również udział przypisywanych transakcji w modelu atrybucji, skupiającym się na pierwszej interakcji: dla Google Ads o 27%, a dla Facebook Ads o 50%. 

Podsumowując, w porównaniu marca 2020 do tego samego miesiąca w poprzednim roku widać, że wspomniane kanały doprowadziły do wzrostu przychodów sklepu internetowego o 157%.

  • +0%

    wzrost przychodów dzięki Google Ads i Facebook Ads

  • +0%

    wzrost wartości konwersji z Facebook Ads

  • +0%

    wzrost transakcji z Google Ads

JAK WPŁYNĘŁO TO NA NASZE DOŚWIADCZENIE?

Wnioski

Kluczem do sukcesu okazał się etap analizy dotychczasowych działań, dzięki któremu wybraliśmy obszary do dalszego rozwoju, generujące największe przychody dla klienta. Rozbudowując elementy, które zadziałały w pierwszych miesiącach współpracy, a także wprowadzając nowe rozwiązania, zgodne z naszymi autorskimi założeniami zero-waste, udało się podtrzymać zadowalające wyniki bez zwiększania budżetu reklamowego. Facebook Ads i Google Ads stały się dla naszego klienta rentownymi kanałami sprzedaży również poza szczytowym sezonem. 

Przyznaję, że jestem bardzo zadowolona z efektów współpracy z agencją SmartYou mimo, że wcześniej nie miałam z działaniami SEM dobrych doświadczeń. Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie „drugą Gwiazdką” pod względem obrotów w marcu. Powiększyło się grono naszych klientów, zarówno poprzez aktywizację tych, którzy już nas znali jak i przez dotarcie do zupełnie nowych odbiorców.  Widocznie wzrosło zainteresowanie ofertą sklepu i to nie tylko w sezonie, ale także poza nim.

Paulina Pataj Dami Zabawki

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Weronika Gierlik doradca ds. kluczowych klientów

Weronika Gierlik
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!