Aby zwiększyć rentowność kampanii i zwiększyć przychody, postanowiliśmy skorzystać z naszych dotychczasowych doświadczeń w długoletnim prowadzeniu kampanii Allegro Ads. Postawiliśmy na wykorzystanie wbudowanych funkcji i ograniczenie wydatków, które się nie zwracały.
Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że transformację rozpoczęliśmy tuż przed okresem słabszym sezonowo. O tym świadczyły trendy wyszukiwań topowych produktów z branży klienta takich jak “zamki do drzwi” czy też “kłódki”. Sytuacja wyjściowa, którą więc zastaliśmy, to niesprzyjające trendy w zakresie popularności w sprzedaży produktów Klienta:
Rys. 1. Panel Allegro – zamki do drzwi
Rys. 2. Panel Allegro – kłódki
Postawiliśmy na sprawdzone rozwiązania, takie jak wykorzystanie kampanii bestsellerowej. Drugim manewrem było zastosowanie bardziej szczegółowego rozbicia na poszczególne miejsca emisji, czyli wyniki wyszukiwania, strona oferty i inne.