W pierwszym etapie współpracy położyliśmy nacisk na aktualne zasoby graficzne pozyskiwane od Klienta zgodne z przygotowanym briefem. Dlaczego to tak istotny punkt? Dzięki stałemu odświeżaniu grafik i tekstów w kreacjach reklamowych Google Ads jesteśmy w stanie tworzyć komunikację spójną z aktualną ofertą Ella Boutique. W momencie pojawienia się nowej kolekcji, zarówno nowi użytkownicy, jak i ci, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, mogą zobaczyć efektowne i przykuwające wzrok fotografie produktów, które zachęcają do zakupu.
Następnym krokiem było przekonanie Klienta do tworzenia krótkich materiałów video, czyli shortsów w różnych kanałach social media, w tym także na YouTube. Dzięki temu mogliśmy uzupełnić zasoby video w kampaniach Performance Max i display, poprawiając ich jakość.
Kolejną fazą było wydzielenie w strukturze konta kampanii mających na celu zwiększanie świadomości marki. Przeznaczyliśmy oddzielne budżety na działania performance oraz zasięgowe. Zadbaliśmy o dywersyfikację formatów reklamowych, uruchamiając kampanie kierowane na nowych odbiorców:
- YouTube,
- Demand Gen,
- Display.
Grupy nowych odbiorców kierujemy m.in. na podstawie:
- zainteresowań i zwyczajów,
- odbiorców na rynku,
- segmentów niestandardowych takich jak odwiedzane witryny lub wyszukiwane słowa kluczowe.
Ponadto działania zostały wsparte kampanią Performance Max promującą bestsellery oraz wykorzystującą również feed produktowy. Ze względu na sprzedaż prowadzoną online i offline przetestowaliśmy wariant, w którym promujemy najlepiej sprzedające się produkty w obu kanałach. Dzięki temu w kampanii wyświetlane są produkty cieszące się aktualnie największym zainteresowaniem.