Nasz Klient i wspólne wyzwanie
Klientem, którego bierzemy na tapet w przypadku tego case study, jest Movie Games, czyli globalny wydawca gier wideo pochodzący z Polski, spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jest wydawcą wielu gier wydawanych na Steam, a nasza współpraca trwa od 2023 roku. W tym czasie mieliśmy okazję obserwować i czynnie uczestniczyć w premierach kilku gier.
Omawiany przypadek dotyczy debiutu Drug Dealer Simulator 2, czyli kontynuacji bestsellera firmy. Celem było skorzystanie z popularności pierwszej części, jej znajomości wśród fanów gamingu i na tej fali maksymalizowanie sprzedaży drugiej części.
Głównym wyzwaniem okazała się specyfika platformy Steam. Dokładne śledzenie sprzedaży jest na niej utrudnione, m.in. poprzez opóźnione zbieranie danych z kodów śledzących. Kluczem stała się więc ścisła współpraca z Klientem oraz dywersyfikacja kanałów promocyjnych – oprócz prowadzonych przez nas działań płatnych klient zadbał o współpracę z influencerami czy widoczność w innych kanałach oraz mediach, dedykowanych tematyce gier wideo.