LinkedIn to portal społecznościowy, który skupia środowisko biznesowe. Z roku na rok możemy zauważyć jego prężny rozwój, dlatego coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie płatnych działań reklamowych w obrębie tej platformy. Czym są kampanie reklamowe LinkedIn Ads i czy warto się na nie zdecydować?
Na LinkedInie komunikacja może być prowadzona dwutorowo: z konta prywatnego bądź profilu firmowego. Wiąże się to oczywiście z kilkoma istotnymi różnicami, które mają wpływ także na prowadzenie działań reklamowych. Jak zatem ocenić, kiedy wybrać profil biznesowy, a profil prywatny na LinkedInie? Wszystko zależy od tego, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki prowadzonym działaniom. Profil biznesowy umożliwia Ci kreowanie swojego wizerunku eksperta, docieranie do nowych pracodawców i budowanie silnej pozycji wewnątrz platformy. Konto biznesowe skupia się natomiast wokół danej firmy. Profil prywatny może być bowiem prowadzony jedynie przez jego właściciela, podczas gdy profilem firmowym może zajmować się jednocześnie kilka osób. Istotną różnicą jest również proces budowania audytorium, ponieważ profil prywatny pozwala na wysyłanie zaproszeń do sieci kontaktów oraz obserwowanie użytkowników. Tymczasem strona firmowa zrzesza przede wszystkim pracowników danej organizacji oraz jej fanów, czyli obserwatorów. Grupa ta jest często zwiększana właśnie za pomocą dedykowanych działań reklamowych. Ostatnia kwestia dotyczy możliwości publikowania artykułów, której profile firmowe są niestety pozbawione. To niezwykle istotny element z punktu widzenia budowania świadomości marki osobistej wśród odbiorców. Możliwe jest jednak udostępnianie postów osób obserwowanych, czyli np. pracowników organizacji. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch form komunikacji, co oczywiście wiąże się z większym nakładem pracy, jednak przynosi zdecydowanie najlepsze efekty.