Zgodnie z jednym z naszych punktów gwarancji zero-waste nie działamy pochopnie, tylko po to, żeby pieniądz przepływał. Pierwszym etapem prac jest więc zawsze pogłębiona analiza, która pozwala nam oszacować wszystkie zmienne i możliwe scenariusze naszych działań. Tak było i w przypadku tego klienta. Rozpoczęliśmy naszą pracę od uporządkowania celów oraz budżetów kampanii. By to osiągnąć, zoptymalizowaliśmy strukturę konta w taki sposób, by dopasować kampanie do określonych celów i wyeliminować rozproszenie budżetu.
Kolejnym etapem naszej pracy były testy przeprowadzone na wielu płaszczyznach. Zgodnie z naszymi założeniami w każdym miesiącu wprowadzamy nowe kreacje/reklamy do testów na Facebook Ads, uwzględniając różne zmienne. Tutaj wdrożyliśmy testy A/B – sprawdzaliśmy różne wersje nagłówków, grafik oraz treści reklam po to, by wyłonić najskuteczniejsze komunikaty. W ramach testów weryfikowaliśmy również, które oferty klienta wpływają na osiągnięcie najlepszych wyników. Testom poddaliśmy także grupy odbiorców – sprawdzaliśmy dzięki temu, które oferty są odpowiedzialne za generowanie najlepszych wyników.
W ramach prac zrealizowanych dla tego klienta postawiliśmy również na lepsze dopasowanie komunikacji do cyklu decyzyjnego B2B. Oznaczało to położenie większego nacisku na korzyści biznesowe, w tym rozwiązywanie konkretnych problemów odbiorców naszego klienta oraz stosowanie języka, który odpowiada osobom decyzyjnym. Sięgnęliśmy także po narzędzie grupy podobnej do bazy klientów, czyli lookalike. Wdrożenie było możliwe na podstawie dotychczas pozyskanych leadów oraz bazy klientów Projektu Efektywnego, które mogły nam posłużyć za wzór i w efekcie umożliwić skuteczne skalowanie.
Wśród działań dodatkowych wprowadziliśmy również uzupełniająca kampanię zasięgową, której celem było zwiększenie ruchu na stronie. W ten sposób mogliśmy zbudować wsparcie dla górnego lejka przez kampanię zasięgową. Ta z kolei pomogła nam zwiększyć widoczność oraz liczebność grup remarketingowych. I wreszcie wspomniany remarketing kierowany do osób, które już odwiedziły stronę, ale nie wypełniły formularza. Stworzona w ten sposób oferta była dopasowana do potrzeb osób odznaczających się większą świadomością oferty.