Panel reklamowy klienta wymagał świeżego spojrzenia, by popracować nad skalą działań oraz rentownością. Zbiegło się to jednak z momentem, w którym wiele kont reklamowych zmagało się z podobnymi trudnościami powiązanymi z koniecznością wdrożenia Consent Mode (nad tym tematem pochyliliśmy się w naszym innym artykule: Czy Twój biznes przetrwa bez Consent Mode 2.0). To był dla wielu czas, w którym nawet technicznie poprawne rozwiązania często prowadziły do utraty znacznej części danych.
Po wnikliwej analizie konta zidentyfikowaliśmy kilka największych bolączek. Okazało się, że spadek dokładności mierzenia i niepełne dane o skuteczności kampanii połączone z decyzjami, które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów w zakresie struktury konta oraz optymalizacjami o ograniczonej skuteczności spowodowały, że wyniki reklamowe nie były satysfakcjonujące dla klienta. Przyjęta strategia dotycząca struktury konta łączyła się z niepełnym obrazem w zakresie danych, a to z kolei piętrzyło kolejne trudności – zbyt skomplikowany, nieprzejrzysty układ kampanii i obszary wymagające poprawy w zarządzaniu portfolio produktów.
Naszym zadaniem były więc rozsądne porządki na koncie Google Ads połączone z koniecznością poprawy metryk, w tym między innymi ROAS. Sytuację utrudniały jednak istotne braki w danych spowodowane przez nieintuicyjne wyświetlanie komunikatu ze zgodą na pliki cookies. Ten z pozoru błahy element negatywnie wpływał na stan konta reklamowego.
To szczegółowe rozpoznanie pomogło nam zabrać się do pracy. Zidentyfikowaliśmy problem dotyczący wyglądu bannera ze zgodą na pliki cookie i wysłaliśmy rekomendacje zmian dla klienta. Ważne było poprawienie odsetka zgód z jednoczesnym zachowaniem zgodności z regulacjami dotyczącymi prywatności użytkowników. Jednocześnie wypracowaliśmy z Klientem sposób cyklicznej weryfikacji danych pochodzących z narzędzi analitycznych i rzeczywistych danych sprzedażowych. Równolegle uprościliśmy również konfigurację konta – wycofaliśmy wiele wykluczeń, między innymi lokalizacji, które mogły wynikać z niewystarczającej ilości danych.
Naszym zadaniem było również wytypowanie segmentów produktów, na podstawie których mogła być odbudowana skuteczność i przywrócona rentowność działań. W tym celu skorzystaliśmy między innymi z naszych autorskich rozwiązań, które na podstawie danych z GA4 pozwalają typować produkty z największą szansą na konwersję. Wprowadziliśmy również optymalizacje na poziomie Merchant Center z wykorzystaniem reguł i suplementarnych plików produktowych, poprawiając tym samym jakość informacji o produktach i zwiększając skalę oraz zasięg.